• ninaelis

prisidé

Vad tror ni att en gansaka liten rund bukett med rosa hortensia, några vita rosor och brudslöja kan kosta på ett ungefär? Det är väl inte särskilt dyra blommor eller hur? Någon som har en bild att visa på någon liknande bukett?

• Svar på tråden prisidé
  • Maja74

Känns som blomsteraffärerna tar runt 1000 kr oavsett vad det är för blommor men jag vet inte. Jag har bara pioner och rosor i min bukett och ändå kommer den att gå på drygt 1000.

• Waersta

Min bukett med ca 15 rosor som kostar 20kr styck ville hon ha 700:- för.. det är hutlöst!

• Minde

Tänk på floristens arbete oxå! Hon kanske lägger ner en timma, om inte mer med buketten, beställningen, varuhanteringen osv... å bara koncentrerar sig på dig! Då är inte 700 kr så mycket!

Waersta skrev 2008-07-11 07:40:51 följande:
    Min bukett med ca 15 rosor som kostar 20kr styck ville hon ha 700:- för.. det är hutlöst!
  • ia7

Jag betalar 750:- för min bukett 16 vita/röda rosor o grönt + 4 vitarosor + 4 röda rosor + grönt....

• Tooticki

Jag betalade 650 kr för min bukett inklusive allt. 8 grand prix rosor, gröna skelettblad, hjärtan på tråd, vita floristnålar och vita sidenband. Bilder finns i galleriet.

Nu fick jag min bukett väldigt billigt men jag hade budgeterat 1500 kr för den. Vill bara passa på att försvara floristerna lite i denna tråd, i en brudbukett ingår ofta konsultationer, telefonsamtal, att floristen ringer runt till leverantörer för att få tag på de perfekta blommorna, att bruden ställer jättehöga krav etc. 1000 kr för material och 3-4 timmars arbete är inte alls särskilt mycket pengar.

• cazan

Jag använde hortensia i en brudbukett för ett tag sedan och de kostade nästan 150 kr/st då så det är ingen billig blomma alla gånger...

Waersta: Det var ett bra pris på en brudbukett om det är 15 st fina rosor (20 kr är då billigt per styck), och arbete inräknat. Är det gröna blad och lite band med kanske också? Då kostar det också. Om man däremot säger att man vill ha en brudbukett med 15 rosor och inte vill betala mer än, säg 400 kr (som en vanlig bukett) hade du säkert fått det. Brudbukett är ett annat sorts hantverk än att "slänga" ihop en bukett på 3 minuter som ska ut i affären.

Lycka till!

• Dockan75

Hej Alla,

Skillnad på pris är det även om man ska ha riktig hållare i plast eller bara ett band surrat runt stjälkarna.
    Positivt är att blompriserna är på väg ned...

Lycka till alla!

Kram från mig!

• Tavi

Jag fick alla blomster arrangemang för 1800kr! inkl bordsdekorationer,kommer direkt fr Holland!

• happyme

Oj, cazan, det var dyrt. Jag har beställt bukett med hortensior, kvistrosor och lite annat smått å gott, tror den skulle kosta 850kr, sen så kostar corsagen lite å tärnbuketten lite å tårtdekoren, totalt 1300 maximalt sa hon.

• cazan

happyme: Kan hända att din florist använder sig av mindre hortensia från en krukväxt och då blir de ju billigare. Min kund skulle ha stooora hortensia som snittblomma och då kostar de därefter...

Svar på tråden prisidé