• IdaÄlskarLennart

Möhippa

Hej, mina kompisar är inte särskillt påhittiga någon av dom. Och därför tvivlar jag på att någon ens tänkt tanken på att planera en möhippa för mig. Eller jag vet att ingen gjort det och de gör mig lite besviken, jag ska väl ändå inte behöva be mina kompisar fixa något och jag ska väl inte behöva planera den själv? eftersom att det ä så här så funderar jag nästan på att strunta i att ens påpeka att jag vill ha en !

vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Möhippa
  • C123

jag vet inte, svår fråga. Själv vet jag inte heller om jag får någon...jag vet att min pojkvän har hjälpt min tärna att ge mailadresser till mina tjejkompisar, men jag är osäker på om det blir något. Men det är sex veckor kvar till bröllopet så jag hoppas att något händer iaf
    När gifter du dig?

• IdaÄlskarLennart

ag gifter mig den 17de augusti så det är bara 36 dagar kvar nu.

• C123

ok, men det kanske händer något, hoppas för din skull! Något borde de väl kunna hitta på. För min del skulle jag bli jätteglad om det bara var ett restaurangbesök el så, behöver inte bli nån stor grej. Vi hoppas!

• IdaÄlskarLennart

precis, jag nöjer mig gärna med en vinkväll med spel eller bara ett restaurang besök eller liknande.

• Bamboli

Jag tror inte att du behöver vara orolig att inget har hänt hittills. Jag gifter mig 26/7 och har inte blivit "möhippad" ännu. Men min oro ligger inte i om utan hur. De möhippor jag varit på har legat antingen en eller två helger före bröllopet.
    Så håll ut. Det kommer nog.

• Fröken Planera

Självklart ska du inte påpeka att du vill ha en! Sånt måste ju komma spontant från dina vänner. Jag hade min möhippa förra fredagen och gifter mig Nästa lördag. Så det dyker säkert upp en möhippa i någon form, skulle jag kunna tänka mig!

• Tooticki

Kan du inte be din blivande ringa/maila din tärna och fråga om de planerat något och i så fall vill veta när det passar att de kidnappar dig. Gör han det på rätt sätt kan han få det att låta som världens mest naturliga sak, inte som om att han ringer på uppdrag av dig.

• C123
    Tooticki skrev 2008-07-11 14:56:16 följande:
    Kan du inte be din blivande ringa/maila din tärna och fråga om de planerat något och i så fall vill veta när det passar att de kidnappar dig. Gör han det på rätt sätt kan han få det att låta som världens mest naturliga sak, inte som om att han ringer på uppdrag av dig.
    det är faktiskt jättesmart, jag har kontaktat vår bestman och gett honom namn, telefonnr och mailadresser till min fästmans killkompisar, för att hjälpa. Då vet jag också att det är hans vänner som är med och inte andra. Han har gjort detsamma för mig, dvs kontaktat min tärna och gett namn o nr till de tjejkompisar som är bjudna till bröllopet. Jag tycker det är jättebra! Så nu är det upp till tärna och bestman att ordna något.
  • Bride in England

Fast jag tycker visst man kan be om en mohippa. Det gjorde jag Annars hade det inte hant och da hade jag angrat mig jattemycket efterat att jag inte tog tag i det. Man kan inte forandra andra, bara sig sjalv.

• Nightingale

Jag tror att jag blir hippad nästa helg!!! Åh så roligt, hoppas bara att det inte hittar på några förnedringsgrejor, det är inte min stil...

• IdaÄlskarLennart

problemet är bara det att jag inte har nån riktig tärna om man säger så. Eller jo, men det är min lillesyster som bara är 16år så de är inte så lätt för henne att fixa med det. vi har ingen bestman eller så.

• IdaÄlskarLennart

jag tror faktiskt inte att jag kommer bli hippad ! =/

• Bride in England
    IdaÄlskarLennart skrev 2008-07-12 11:36:11 följande:
    jag tror faktiskt inte att jag kommer bli hippad ! =/
    Min tarna bor utomlands sa jag fragade en kompis har om hon kunde fixa den at mig, och gav henne en lista med namn o emailadresser till dem jag vill ha dar. Nu har hon fixat nagot men sager inte vad eller nar det ar. Lika spannande det aven om jag fran borjan bad henne fixa
  • feministbrud

Det tycker jag var starkt gjort. Jag gillar öppen och rak kommunikation. En annan sak är ju att be sin blivande man att be tjejkompisarna om en hippa. Jag hade definitivt bett min blivandes kompisar om en svensexa om jag misstänkte att de inte hade tänkt fixa något.

Bride in England skrev 2008-07-11 17:40:06 följande:

Fast jag tycker visst man kan be om en mohippa. Det gjorde jag Annars hade det inte hant och da hade jag angrat mig jattemycket efterat att jag inte tog tag i det. Man kan inte forandra andra, bara sig sjalv.
Svar på tråden Möhippa