• kekkap

Vilka blommor är finast i september?

Hej!

jag behöver några tips!
    Ska gifta mig 20 september och har tänkt har riktigt höstbröllop när det gäller färger - orange, brunt och beige.
    Någon som har förslag till blommor som passar för brudbuketten?

• Svar på tråden Vilka blommor är finast i september?
  • avil

tyvärr vet jag inte,men du viger dig 2 dar före mig.
    eller vi vigs egentligen den 15 sep,men den 22 har vi vår vigselcermoni i cypern.o det är den som "räknas" för oss-då har jag brudklänning!

Finns väl vinröda liljor-det kan vara fint o höstigt.o även oranga. nejlikor finns ju oxo i orangeaktigta färger,o finns fina blad bara som ju kan vara i brunaktigt!

• Lindan77

Hej!
    Jag gifter mig den 4 oktober och ska ha en riktig hst bukett som en här på torget gav mig förslag på, fast jag har ändrat den lite kommer att ha så det hänger ner blommor.
    www.ninathomson.se/
    Kolla under foto, och kortet till vänster längst upp, så kommer du vidare till buketten.

• kekkap

Tack för tipsen!
    Buketten på ninathomson-sidan var jättefin! Annorlunda och lite tuffare men verkligen snygg!!
    Kul att få inspiration till olika sorters buketter, det blir så lätt att man låser sig till det mest traditionella...

Lindan 77: Vad tänkte du ha på som bordsdekorationer?

• Lindan77

Jag ska ha löv, massor med löv och brickor med blockljus på. Hoppas att det är mycke fina färger ute då.

• FruGranberg

Hej!

Lindan77: Jag ska också gifta mig 4 okt! Vart gifter du dig och hur (kyrka, borgligt, ute, inne) Verkligen tack för tipset med buketten!

• 080927

Jag ska också ha höstbukett. Orange kallor med röda rosor, sedan en kvist ormhassel i för naturtemats skull!

HAr tyvärr ingen bild....

• Lindan77

Gifter mig i Borgsjö (Medelpad) i kyrka, Och FruGranberg var gifter du dig?

• Nova79

Gifter mig 20:e September och ska ha vita blandade blommor...det enda jag kan tänka mig att ha, så det får kvitta att det är sept...

• matildaochniklas

Jag ska ha en röd orange bukett. Jag kommer ha rosor, nejlikor, gerbera och sen nån slags tistel som bara finns på hösten, den är olika orange nyanser. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter.

• 080805 1

Det finns jättefina bär på hösten som passar bra ihop med väldigt mycket, oavsett om man har en ljusare eller mörkare bukett. Björnbär är jättefint, och viburnumbär. Bara ett litet tips

• FruGranberg

Hej!

Jag ska gifta mig i Kilsbergen utanför Örebro. Vi ska ha en borglig vigsel utomhus med löv i gången och marschaller på pelare....Hoppas att vädret håller sig skapligt iaf...=)

• Robina67

vi ska gifta oss den 20 sep toxå, och vi funderar på antingen vinröda callor eller gerbera, med inslag av orange eller röd ros

• Keri

Jag gifter mig den 20 september också :) Jag kommer ha vinröda gerberor i min bukett, min favoritblomma!

Svar på tråden Vilka blommor är finast i september?