Hippad/svensexad i lördags=)
I lördags blev vi hippade/svensexade tillsammans! Vi har misstänkt att det varit något i görningen men ändå blev vi överraskade. Det började vid tolvtiden med att det ringde på dörren och utanför stod våra bästa vänner med en korg innehållande öl, cider, snacks, partyhatt, slöja, tiara och ett brev till oss...I brevet stod det att vi skulle packa en väska med följande saker:
* två kondomer
* handklovar
* varma sovkläder
* ficklampa
* allergitabletter
* tändstickor
* rivjärn
* mobil
* supporter tröja, halsduk eller mössa
Klockan 15.00 skulle vi på ykel bege oss till vårt lilla köpcentrum som vi har en bit från där vi bor. Vi var riktigt nervösa innan vi kom iväg. Väl på plats stod våra min äldsta dotter och hennes pojkvän samt våra allra bästa och närmaste vänner där("the gang" som jag brukar kalla dem = tre par)Vi fick ett kuvert med ett uppdrag i. Vi skulle där på innetorget i köpcentret sjunga "huvud, axlar, knä och tå") Tror ni att folk stannade och tittade;) Min fasa var att någon som vi känner skulle se oss...När uppdraget var utfört fick vi ett nytt kuvert där det stod att vi skulle bege oss till en skola i närheten. När vi kommit fram stod våra vänner där med illmariga leenden. De informerade oss att vi skulle tävla mot varandra i en femkamp. Först fick vi hoppa långrep och den som hoppade flest hopp vann. = Jag! Sen skulle vi skjuta på ett fotbollsmål(båda är gamla fotbollsspelare)= Han! Tredje tävlingen bestod av att vi skulle knyta en slipsknut. Jag knöt en rosett, kan verkligoen inte knyta slipsknut(använder ju aldrig slips ju)= han vann! Därefter gömde de en tianlott i min ena sko som min sambo skulle leta upp. Han var innanför bh:n, innanför jeansen mm men hittade den inte. Eftersom han hatar fötter kom han inte ens på tanken att leta i skon=) Jag vann! Sen var det en mattekluring som vi båda gick bet på. När femkapen var över yklade vi hem till våra bästa vänner och fick god mat och dryck. Då kände vi oss lugna och trodde att nu skulle vi abra umgås. Efter några timmar var det dags för nästa tävling. Vem kunde sätta på en konom på en banan snabbast, vem kunde suga i sig en drink med sugrör snabbast, vem hann först med att suga/slicka i sig chokladpudding från en tallrik(inga händer fick användas)Sen skulle vi vara snabbast med att puzzla i hop ett puzzel(jag hatar att puzzla...) Min sambo vann hela alltet!
Därefter var det dags för kaffe och sen "skotävlingen". Sen umgicks vi med våra vänner till två sen tog vi våra cyklar och cyklade hem. Det kändes lagom och vi hade jätte trevligt! Skönt att de inte drog ner oss på stan och förnedrade oss. Vi är helnöjda med vår dag=)