Fler tjejer som friat/tänker fria?
Ja, som rubriken lyder? Har ni tjejer friat eller tänker fria? Hur gjorde ni?
Hade ni pratat om det tidigare?
Ja, som rubriken lyder? Har ni tjejer friat eller tänker fria? Hur gjorde ni?
Hade ni pratat om det tidigare?
Ah, så ni var förlovade, men hade inte bestämt när ni skulle gifta er? Vi är inte ens förlovade..
ok, jag har redan varit förlovad en gång så nästa gång jag gör det så ska det vara bröllop inom ett år!
Hur friade du? Egentligen vill min sambo göra det, men han verkar inte få tummarna loss, och säger också att om jag skulle fria så skulle han säga ja..
Men gäller det hela året? Trodde det bara gällde skottdagen!
Nalle Puh 40 skrev 2008-07-14 18:19:46 följande:
Men 4 år lär han inte vänta med frieri ändå, jag vill vara gift innan vi börjar försöka skaffa barn och vi vill ha barn om 2 år kanske..
ok, jag vill inte starta babyverkstaden innan vi är gifta, är väldigt traditionell av mig...
Och min sambo vet hur jag vill ha bröllopet (vi är två om det så klart), men han hade lika bra kunnat hoppa över också, han vill göra det av traditionella skäl och jag är troende..
Jag är bara så traditionell! Och min sambo med, det är därför jag tvekar på om jag vill fria, eller vänta på att han ska göra det!
FAst frieri är för mig att man bestämmer ett bröllopsdatum också.. Jag vill inte vara förlovad utan att man också bestämt att man ska gifta sig ett visst datum (eller ja, viss månad).
Min sambo verkar lite hemlighetsfull när jag pratade om vad vi ska göra på vår ett-årsdag, kanske han också tänkt på något sådant här..
h a skrev 2008-07-15 12:31:02 följande:
ok, för mig är det så att jag vill gifta mig inom ett år efter förlovningen.. Jag har redan varit förlovad en gång tidigare där det inte var giftermål med i tankarna och så vill jag inte ha det en gång till.
Dessutom vill jag inte starta babyverkstaden förrän vi är gifta.. Så traditionell är jag..
h a skrev 2008-07-15 12:49:21 följande:
Hur länge har du fått vänta?
Jag vill gärna inte vänta för länge heller, det är därför jag funderar på att fria själv, men tänk om vi båda gör det på vår ett års dag?
Några vänner har börjat att fråga min sambo när det är dags och så.. Han trodde det var jag som tutat i dem en massa, men jag hade inte sagt något!
Men varför friar du inte själv om du väntat i 3 år?
Jag skulle aldrig vänta 3 år på frieri!
ok, jag vill ju helst att min sambo friar, men gör han inte det får jag ta saken i egna händer.. Tror inte jag skulle vara ledsen sen för att han inte friade..
Däremot håller jag på att jag vill att vi bestämmer när bröllopet ska vara, i samband med frieriet...
Vill du att han har sett ut ring då redan när han friar också?
ok, för jag är sådan att jag vill att vi ska välja ut ring tillsammans, han vet inte vad jag har för storlek eller så heller..
jag använder aldrig ringar, så det går inte heller.. JAg vet ju inte ens själv vad jag har för storlek!
Inte på fredag men får se om det blir då om någon vecka, min sambo är rätt hemlighetsfull som sagt... Tänk om vi båda friar? Jag funderar på att se om han friar den dagen, gör han inte det väntar jag någon vecka och gör det då..