• Tjolinti

Transport för gästerna

Min familj kommer att komma till Malmö från Helsingborg för att närvara vid bröllopet. Min blivandes familj bor här i malmö så det kommer inte bli några problem för dom. Men större delen av gästerna kommer att vara från helsingborg då min familj är myyyycket större än hans. Vi ska gifta oss i bunkeflostrand och ha festen i Vellinge. Vilket är en resa med bil cirka 10 minuter på motorväg. Ska alla gäster ha eget ansvar för transport mellan kyrka och lokal?
    Att ta sig till kyrkan är inga större problem då det går bussar rätt fram till kyrkan till dom som inte har folk som kan köra. Eller så får dom ju köra själv o då inte kunna dricka alkohol.

Jag tycker detta är riktigt piss :S någon som har råd om hur man kan göra. Någon som vet något bra billigt bussbolag som kör privata sällskap?

• Svar på tråden Transport för gästerna
  • pitesara

Hur många är det som behöver transport?

Ett tips är att ringa till taxi och höra om dom har någon buss.
    Jag jobbar själv på taxi och vi har buss som rymmer närmare 20 pers, + att det finns minibussar som rymmer upp till 9 pers.

• Pidis

Vi gifter oss i Halmstad och har festen i flakenberg Men folk får faktiskt ta sig dig och till festen själva.
    Känner inte att vi ska behöva ordna det också. Kostar ju en del.

• Kärlek ger näring åt själen

Vi kommer att ha vigslen i en kyrka 2 mil ifrån v-mo och sedan festen i v-mo men vi kommer att se till så gästerna försöker samköra.. Våra gäster kommer långväga och vissa kör redan så vi ska försöka be dem ha nga extra i bilarna.. jag tror det blir dyrt som katten att hyra taxi mellan bunkeflo o Vellinge

• LLJÖ

Samkörning och att ni ber några nära och kära att köra några fler gånger kanske. Så kommer vi att göra. Dvs om de ska sova där eller kan ställa bilen över natten.

• Tjolinti

tack för alla svar :) ska testa ringa runt till taxibolag o kolla vad deras största bil rymmer, :)

• FruHamberg

När våra gäster ska osa till min syster så ska hon passa på att fråga om hur de hade tänkt sig att ta sig till kyrkan, om de ska ta bil kan de då tänka sig att samåka osv. Det finns nästan ingen parkering vid våran kyrka, så vi måste se till att folk samåker. Vi funderar även på att kolla upp hur mycket det kostar att ordna en buss.

• rosennosen

Ett tips är att hyra en minibuss från närmaste bensinmack och sen låta någon vän eller släkting agera chaufför. Om det bara är 10 min resa så gör det ju inget om han/hon får köra några vändor, och det är definitivt billigare än att hyra en stor buss.

• sviiden

Vi hyrde två bussar mellan kyrka och festplats. Det var faktiskt inte så dyrt som man tänkt sig... Googla upp olika bussbolag, fråga om offerter.

• 20080301

Alla tog sig till kyrkan på sitt eget sätt men från kyrkan till lokalen bokade vissa egen taxi som dom betalade för och vissa samåkte. Ansåg inte att det var vår sak att se till att folk kunde ta sig mellan för det är 10 min mellan kyrka och lokal.

Svar på tråden Transport för gästerna