• HelenaOlivia

Någon som varit i Hua Hin??

hej tänkte kolla om någon varit där och om ni kan rekomndera detta resmål som bröllopsresa?
    Vi tänkte oxå ta ett stop i Bangkok ett par dagar.
    Vi har varit på Pukhet tillsammans och jag har varit 2 månader på långresa för 6år sedan, då var jag på kho lanta, kho mook, phi phi, kho phan nagh, kho lanta och bangkok.
    Jo vi gillar att snorkla och shoppa, sola och bada och äta godmat.
    Kram

• Svar på tråden Någon som varit i Hua Hin??
  • Knasbruden

Hejsan vi har varit i Hua Hin, det var jättemysigt och vi hittade ett mysigt hotell Chalelarn(.com)där man bodde på taket!=) Verkar inte se de rummen på deras hemsida dock och de har ingen frukost eller pool. Men det är inte så långt till stranden kanske 10 minuter därifrån. Supermysigt att sitta på taket och mysa och titta på stjärnorna. Hua hin; Äta god mat och gå på nattmarknad samt bada/sol är väl de kriterier jag vet staden kan ge er. Det är ju där kungens landsställe ligger om jag fattat det rätt... Snorkla vet jag inte. Jag tyckte staden var super! Inte så jätte-turistig men mycket thailändska turister. Kanske inte lika "vacker" som jag hört att phi phi är...

• 27 sep 2008

Jag vill rekommendera Koh Chang istället - perfekt.

• FruCicci

vi var på bröllopsresa i hua hin, helt helt helt underbart fantastiskt. Vi bokade med fritidsresor, fick då 2 nätter på 4* hotell i bankok, med pool, sen bodde vi på 5* Evason Resort o Spa i utkanten av Hua hin, mer romantiskt kan det inte bli.
    Vi betalade för 2 år sedan, åkte augusti/september 06, 26 900 kr för 2 inklusiver allt! Tokbilligt!

• sofjoa

det går inge vidare att snorkla i Hua Hin. Rekommenderar också Koh Chang, dit ska vi i november

• HelenaOlivia

Tusen tack för era svar!!

• feministbrud

Jag ahr abra varit på Ko Chang och akn rekomendera det. man ahr stränderna nästan för sig själv. Det enda negativa är att det är lite skräpigt på stranden. Inte kul att bada med fimpar...

• 27 sep 2008

Vill bara säga att när jag var på Koh Chang var det inte alls skräpigt så kanske hade feministbrud lite otur. alla jag talat med som besökt Koh Chang är alla supernöjda. De som varit i Hua Hin har lite mer blandade erfarenheter, nu har jag inte själv varit där men vill en gång till slå ett slag för Koh Chang istället.

• HelenaOlivia

Hi hi! Tack, det verkar som många är super nöjda med koh chang och att snorklingen är mkt bra.
    Funderar lite på om shopping är bra oxå? Även om vi ska till Bankok oxå.

• lillfraggel1

Vi har bokat bröllopsresa till Hua hin. Mina vänner som varit där säger att det är helt fantastiskt.
    Vi har bokat Hua Hin Marriott Resort & Spa, Hua Hin *****
    28 000 för två veckor från och med den 18/10

• Juliazzb25

Vi var där förra året i sep på våran bröllopsresan.
    3 veckor helt underbart.
    vi hadde startpaket med 2 nätter i bangkok...
    helt underbart då vi bodde på 5 stjärniga hotell...

det enda som jag tycker var lite tråkigt att det gick inte att bada i havet då det var rätt många bränn maneter men annars helt underbart.

kan lungt rekomendera det.

vi bode på hyatt resort.

Lycka till

• HelenaOlivia

Tack snälla för alla bra tips!! börjar dock bli sugen på koh chang pga att de verkar ha bättre snorkling där.

Svar på tråden Någon som varit i Hua Hin??