• Bluerose

Hippad :) Väääldigt lång

Ja i lördags var det alltså min tur att bli hippad :). Hade varit och duschat på morgonen,sedan ställt ut stolar för att jag skulle titta på folkrace den dagen. Hade jobbat tre dagar innan på folkracen som höll på i fem dagar så idag skulle jag bara njuta. Visste att sambon skulle hämtas. När jag är på väg tillbaka till husvagnen såg jag en massa folk som stog och knuffade på husvagnen,även tjejer. Jag fattade alsdrig att jag också skulle bli tagen utan tänkte bara att dom är väl där för atts e när sambon blev det.. Mitt pucko :).
    När jag kom fram till husvagnen fick jag en sup jäger direkt, inte ens då fattade jag.. Hur dum får man vara he he. Men sedan kunde det inte missas för jag fick en påse och order om att byta om,mitt svar var "NEJ! Inte jag med.
    Ska nämna att sambon blev tagen med 

Efter att fått ta på mig jättelila strumpbyxor,fula shorts,linne o ful skjorta som var knuten precis vid brösten skulle vi åka iväg någonstans. Javisst ja, får inte glömma den blågula solhatten(är finsk).
    Väl i bilen fick jag ett provrör i min hand som jag skulle dricka ur.. Äckligt var det,eller starkt som f-n. Det visade sig att en av tjejerna som jobbar på labb hade gjort en hel ställning med massa olika snapsar i provrör. Så coolt det var!

Efter en stunds åkande täcktes mina ögon för och vi fortsatte på en grusväg. Hörde massa kor råma,gissa om jag lev nervös.
    När vi väl stannade var vi mitt ute i skogen.. Där låg det ett eller flera hus men vi skulle in i det lilla.
    Ska tillägga att jag har fotfobi.. Och aldrig vaxat något :)
    Väl inne skulle jag ta av mig allt nertill,utom trosor då.
    Det visade sig att jag skulle få vaxa mina ben,problemet vara bara att jag hade rakat dom på morgonen (gör nästan aldrig det),besvikelsen blev stor för mina vänner,även mig. Då skulle vi vaxa bikinilinjen men hoppsan det gick inte heller.. Nu var mina vänner lite irriterade he he fast inte jag på den punkten.
    Då fanns det bara en sak att göra...fötter!!! Bläh.
    Det var bara att sitta kvar snäll på britsen men det gick åt en massa alkohol :).

Efter det var det dags för en ny bilfärd, denna gång helt åt ett annat håll. Som tidigare täcktes mina ögon för efter ca 30min o som innan stannade vi mitt ute i skogen..
    Fastd etta visade sig vara riktigt skoj, äventyrsbana med yxkastning, blåsrör, lerduveskytte mm.
    Nu till det jobbiga.. Sista grenen var att man skulle gå på en lina över vatten, jag ramlade självklart i och landade på min redan onda fot!! Idag går jag på kryckor :( och ska gifta mig den 26 Juli. Får bli massa tejp :).

Fick torra kläder på plats, en vinröd tantklänning och massa papiljotter i huvet. Vännerna hade missat att ta med torr bh o trosor så det bar iväg utan det tillbaka till Sveriges största folkracetävling där jag fick ta på mig underkläder innan jag fick ett A4 runt halsen där det var massa uppdrag på båda sidor jag skulle göra. Det var riktigt skoj.

Efter nån timme var det dags för avfärd igen, nu skulle jag få duscha av mig allt grus efter badet o byta kläder igen? Ännu en gång en tantklänning, fast lite finare än den förra, dom lila strumpbyxorna uppsatt hår, blinkande diadem och värsta make upen. Riktigt riktigt lysande grön ögonskugga på hela ögonlocken. Det såg hemskt ut. Mina vänner tyckte det var kul,konstigt va??

Efter en smörgås var det dags igen, denna gång upptäckte jag ganska snart att jag skulle på Visfestivalen i Västervik. Där träffade vi på grabbjänget en snabbis innan jag fick fortsätta mina uppdrag. Vid det här laget hade jag j_igt ont i foten men lite mer alkohol så skulle jag inte känna det tänkte jag.
    Vi gick runt i Västervik några timmar innan det var dags att äta en bit mat o det gjorde vi tillsammans med grabbarna.

Vid ett på natten bar det iväg till Vimmerby igen o folkracebanan, bodde ju där då. Gick runt lite där innan det var dags för sängen.

Vilken bra dag jag hade :)

• Svar på tråden Hippad :) Väääldigt lång
  • vintergården

Kul dag du har haft, men du hade bara stukat foten eller?

• Miss Blue

Låter som du hade en skoj hippa, förutom att foten värker
    Lycka till på bröllopet!!

• Bluerose

Nej, förmodligen är ledband o ligament utslitna igen. Ska till ortoped på måndag. Kan säga att foten är bättre men rätt svullen än och har ganska ont på kvällar o nätter

Svar på tråden Hippad :) Väääldigt lång