• milliP

PANIK!!

Don't Panic! Det finns massor att välja på, men som någon skrev tidigare så är det ju du som känner din syrra och vet vad hon skulle uppskatta. Här är några förslag, fast vissa av dem förutsätter kanske att man gillar aktiva aktiviteter, vilket inte alla gör:
    - ta cyklar med er till Danmark och cykla till Skagen och bo över där. Är det fint väder kan det inte bli mysigare! (ok - jag har ingen aning om hur långt det är till Skagen från Fredrikshamn, men jag gillar konceptet! :))
    - sätt syrran (och er andra så klart) på tåget och åk till Köpenhamn. Det är väldigt svårt att ha tråkigt i Köpenhamn, och vill du ha tips på boende och aktiviteter så säg till. Från Helsingborg kan man få båtbiljett + tågbiljett + inträde på t ex Tivoli eller Louisiana för under 200:-
    - fäktning: finns ett ställe i V Frölunda där man kan testa
    - rida på islandshästar
    - spela in skiva
    - salsa-kurs (eller varför inte magdans!)
    - paddla kanot (vid Delsjön t ex, ta med mysig picknick)
    - glasblåsning (finns ett par olika ställen)
    - blomsterbindning eller blomsterarrangemang
    - vid Skatås kan man spela beach volley
    - bartender-kurs
    - sätt henne på prao hos en bagare/konditor

och sen finns det ju miljoner saker till... :) Kolla med de andra deltagarna om det är någon av dem som kan stå för en aktivitet. I den hippan jag håller på och planera nu är det en deltagare som är massör, så hon ska ge bruden en massage mellan två aktiviteter. Bra sätt att förgylla brudens dag och få pengar över till andra aktiviteter!

Lycka till! Men jag är säker på att oavsett vad du bestämmer er för att göra så kommer din syster att uppskatta tanken bakom arrangemanget och att ni gör något tillsammans!

Svar på tråden PANIK!!