• sarina

Skåne-Tranås och Glimmingehus

Hej!
    Planerar bröllop maj 09.. Och funderar på vigsel i Glimmingehus följt av middag/fest i Skåne-Tranås-gården. Någon som har erfarenhet från något av platserna??
    T.ex....
    -- Musik till vigseln på Glimmingehus - hur funkar det??
    -- Kan det bli det mysig och varm stämning i Glimmingehus trots kala stenväggar?? Tips?
    -- Har de som jobbar på Skåne-Tranås bra koll på catering, serverings- och städpersonal man kan hyra? Eller har kanske ni några goa tips ang detta??
    -- Hur många ryms i vandrarhemmet??

Tack på förhand

• Svar på tråden Skåne-Tranås och Glimmingehus
  • karmag

Hej! jag var på bröllopsfest i skåne-tranås förra året! Superbra! Gott om plats(över 100 pers) Fin trädgård med trädäck etc. Jättebra catering+personal, tror att det ordnades genom uthyrningen! Vi var nog ca 60-70 st som bodde över! Jag hade gärna haft min fest där men har valt Mlmö eftersom de flesta bor här. Lycka till!

• katten89

En liten ordmärkning bara - det heter Tranesgården, och inte Skåne-Tranås-gården. Jag är uppväxt i Skåne Tranås, och har varit mycket i Tranesgården! Helt otroligt mysigt, med underbar trädgård och mycket fint kök, om man tex vill hålla maten varm. Billigt är det också att hyra både själva lokalen och även porslin, dukar etc. Om ni inte planerar en alltför stor bröllopsfest kan jag rekommendera att ni har den i glasverandan, "färgeriet", som hör till Tranegården. Min syster hade sin studentfest där, vi var ca. 35 personer men det var ändå gott om plats över!

Lycka till, hoppas du/ni hittar den perfekta kyrkan och lokalen!

• allehanda

Du kan få det mesta fixat på Tranesgården,cateringen ja de har massor av kontakter och det finns en hel del olika typer av catering här på Österlen.Drygt 90 bäddar har vandrarhemmet+ att de har kontakter med privata uthyrare om man skulle behöva fler bäddar.I stora salen går det in 120 pers och i Färgeriet 80 pers.
    Bor man i en så liten by så kan de flesta rabbla detta utantill,det hör liksom till allmänbildningen här omkring!!
    som kommentar till "karmag" det finns inget trädäck men däremot en uteplats med plattbeläggning.

Svar på tråden Skåne-Tranås och Glimmingehus