• milliP

restaurangtips för hippa i Göteborg

Hej,

jag håller på och ordnar en hippa i Göteborg och skulle gärna vilja spendera kvällen på ett trevligt ställe - kanske först ta en drink på något glammigt ställe och sedan gå vidare (eller vara på samma ställe) och äta lite. Jag vill inte ha något jättestort ställe - typ Hard Rock Café eller så, hellre något lite mindre och mysigare och trevligare men som ändå inte kostar skjortan. Har ni några bra tips?

• Svar på tråden restaurangtips för hippa i Göteborg
  • feministbrud

Gillar ni grekiskt så är mykonos på linnégatan en höjdare att äta på, billigt och mysigt. Men att tillbringa resten av kvällen på är förstås inte så bra. Bitter på samma gata är ett tevligt ställe. Fast någon annan som faktiskt bor i gbg kanske har bättre tips. Min tips är präglade av att jag var fattig student när jag bodde där

• CamillaetCamillus

I Linnéstaden finns ett trevligt ställe som heter Da Vinci. Vi hade vår förlovningsfest där (middag med föräldrar och ett gäng med vänner, vi var ca 18 st) i midsomras, och det blev riktigt lyckat. De har god och prisvärd mat, vi fick ett väldigt trevligt bemötande och det var inga problem att boka bord för 20 personer (vi var ute i ganska god tid å andra sidan). De serverar mestadels italiensk mat, pasta och lyxiga pizzor, men även en del annat. Gott vin och mysig atmosfär, tänk rutiga dukar vid små bord och dämpad belysning. Det är ganska litet, och de har uteservering med eftermiddagssol nu på sommaren. Inte så glammigt dock, men ni kanske kan ta en tur till en riktig cocktailbar till att börja med?
    Nordenskiöldsgatan ligger det på, spårvagnshållplats Olivedalsgatan.

• Tooticki

Aveny No 1 på Kungsportsavenyn är ett bra ställe för en fördrink, halvlyxigt med snygg inredning. En fullpoängare är baren på Heaven 23 i ena Gothia-skrapan. Sen kan jag rekommendera er att äta middag på Pasta+ på Södra Vägen, prisvärt och väldigt gott. Vill ni ha något annorlunda ligger även Taras på Södra Vägen, de har god och billig turkisk mat.

• Ab fab

Ett tips är en bar på Magasinsgatan - Johans bar (topprecenssion i Nöjesguiden) o sen mat på Magnus och Magnus (höjdarställe med härlig innegård. Verkligen mysigt ställe)www.magnusmagnus.se/sv/

• Sommargrönt

Magnus och Magnus är kalas. Hur mysigt som helst! Men kanske inte jättebilligt...

Men gillar man grekiskt så förespråkar jag Den lilla tavernan före Mykonos. Både billigare, godare och mysigare enligt mig. :) Ligger dessutom jättenära Slottsskogen om man har någon aktivitet där innan...

Svar på tråden restaurangtips för hippa i Göteborg