• Thewedding

cypern nån som varit där ?

Nån som har varit på Cypern och tycker det är fint där ? Vilket ställe tycker ni är finast mellan Ayia Napa, Fig Tree Bay & Larnaca ?

Vet ni hur långt det är från Fig tree bay till Nissi beach ?

• Svar på tråden cypern nån som varit där ?
  • bridesilly

Har inte vart där men efter min bröllopsresa så

• fru edlund

Jag var där i maj och blev positivt överraskad. Vi har mest åkt till Spanien så vi kände att det vore roligt med något nytt. Vi bodde i Fig Tree Bay och trivdes väldigt bra. Det var jättefint och maten var verkligen kanon. Vårt hotell var inte det bäste men det visste vi innan, vi tog det billigaste vi kunde få tag på bara för att komma iväg.

Klart och fint vatten, tyvärr lite för kallt för att snorkla för min smak men senare på året är det ju mycket varmare i vattnet.

Prismässigt (middag på restaurang) tyckte jag i alla fall att det var något billigare än i Spanien.

• JPerlestam

Jag har varit på Cypern många gånger men det är några år sen sist. Ayia Napa är inte särskilt vackert utan är mer än party stad. Fig tree bay är mysigare och lugnare, Larnaca en ganska stor stad med en tråkig strand som ligger precis vi huvudbuss gatan. Fig tree bay ligger rätt så nära Ayia Napa max ½ timme med buss. Larnaca ca 45 minuter (lite kortare kanske sen nya vägen byggdes. Nissi beach ligger i Ayia Napa men är ingen mysig strand. Mycket ungdomar, skitigt och trångt. Rätt så höga priser på Cypern nu, gick upp mycket sen de gick med i EU. Nu är det 5 år sedan jag var där sist så saker kan ju ha ändrats lite. Men innan dess var det praktiskt taget mitt andra hem i 4 år. Kan inte säga att Cypern är en särskilt vacker ö, torr med enorm vattenbrist. Byarna uppe i bergen är ganska fina dock. =)

• hondafreak

Har semestrat i Fig Tree Bay, lugnt(kanske för lugnt) och fint, underbart rent vatten och fin strand. Trevliga människor. Åker gärna tillbaka. Ayia Napa kan man åka in till en kväll för att festa.

• mammajs

Har varit på alla tre ställena. Ayia Napa är inte så jättefint, mest massa party. Larnaca är en rätt stor stad men som är lite trist enligt mig. Fig Three Bay är mysigt, fint och lugnare. Där förlovade vi oss

• Thewedding

Tusen tack för era svar

• Thewedding

Har bokat en resa till Cypern för 3998 kr i 9 dagar 3+ hotell inkl frukost "Fig Tree Bay" längtar ihjäl mig

• nni

Hej! Vi har själva bokat resa till Fig Tree Bay!! Det ska vara fint, lugnt o mysigt där bland annat...så som vi vill ha det! Och vi reser osså i april. :)
    Roligt med responsen du fick, nu vet man lite mer. Har själva inte varit i Cypern alls.
    När i april ska ni åka då?
    längtar osså så fruktansvärt, men först på bröllopet såklart. haha :)

• nni

Oj, fick för mig att ni skulle åka i april, men ack så fel. :P

• Vi2alltid

jag har varit i Fig Tree Bay två gånger, det är ganska "turistigt" tycker jag, men va varmt det var!! Jag var där i maj, och vilka nätter!
    Och inga mygg eller annat jobbigt

Så om man bara vill ha värme och lugn och ro passar det perfekt!

• blivande fru carlsson

Jag har jobbat på Cypern...
    Jag rekommenderar att ni tar med MYCKET pengar.
    Det är svin dyrt där!

• nni

Vi2alltid, åh låter skönt att slippa mygg o att det e varmt i maj, vi e där mellan april o maj skiftet... :)

• sommar 09

Akta er för Ayia napa om ni inte vill semestra bland fulla fjortisar.

• bridesilly

Men ayia napas alla kvarter året om kan väl inte vara fullt av fjortisar som är askalas?

Vi var i turkiet alanya som sägs vara en partyort utan dess like och det märkte vi inte ett skvatt av. Där vi var var det precis så lugnt och skönt som vi ville ha det

• sommarstad

jag var i ayia napa i okt och det var bara tånårsfylla överallt.. Kändes inte det minsta genuint utan bara turistigt!

• HurraViSkaGiftaOss

Larnaca helt klart.
    Aya Napa trist turist ställe.
    Fig Tree Bay är en gata men helt ok. Jättemånga fina små stränder där det inte är mycket folk.

Larnaca har klass stil och schyssta restauragner. ok beach

Svar på tråden cypern nån som varit där ?