Bröllopsresa?
Tips på bröllopsresa någon?
Nyfiken på de mesta i alla möjliga prisklasser, berätta gärna om landet i sig, kultur, invånare å allt anant som kan va kul å veta!
Tips på bröllopsresa någon?
Nyfiken på de mesta i alla möjliga prisklasser, berätta gärna om landet i sig, kultur, invånare å allt anant som kan va kul å veta!
Ingen...?
först här med då! :)
Vet inte så jättemycket om kulturen eller landet i sig, har inte hunnit läsa på, änså länge så är det lång tid kvar!
Vi ska i alla fall till Kenya i Afrika, först en vecka helpension safari, med övernattningar på 4 stjärniga olika camps, bla inrädda ordentliga tält! Sen efter den veckan åker vi vidare till Zanzibar på ytterligare en veckas solsemester med halvpension på ett 5 stjärnigt spa/resort vid stranden.
Resan är bokad genom Solresor. Pris 30.000kr/ per person.
Detta är en av våra drömresor och man kan tycka att det är i dyraste laget, men pengarna är redan sparade sen en annan gång vi var på väg dit, fast då var det endast menat som en vanlig eventyrs resa. Men vi var tvugna att avboka, då det blev lite ändrade planer i våra liv! Så nu blir det som bröllopsresa istället! :)
Men vilken grym resa!!! Såg Packat o Klart häromdan där han var på Zanzibar o Tanzania... GRYMT!!!
E 30 000 SEK per person inkl allt? med safaris etc och allt man vill göra, eller är det flyg + logi (halv/helpension)?
Vi har fått en fantastisk resa till tenneriffa två veckor all inclusive på ett fyrstjärningt hotell för 23 500kr och då åker vi den 28 december och kommer hem den 11 januari.
Jag körde en liten luring nämligen med ticket och sa först och främst att det var en bröllopsresa (alltid mer tillmötesgående då om man spelar på det triumfkortet). Sedan sa jag att vi skulle som sagt bo på tennirffa på ett bra hotell 2 veckor all inclusive för max 25000kr. Då sa resebokaren att det är omöjligt då det är högsäsong i december.
Då sa jag att Resia resebolag redan har gett oss ett bra erbjudande men att jag kom hit för att se om de hade något bättre. (Men jag hade aldrig varit inne på resia).
Då blev det liv i henne (för de ville ju inte vara sämre än konkurrenterna) och hon lyckades få ner denna jättebra resa som egentligen kostar 28000 till 23 300kr! Och då ingår allt! Jaccuci, turkiskt bad, gym, mat, dryck mm
Vi är mycket nöjda med den rabatten!
Hihi!
Vi åker den 9/8 till Seychellerna. 6 dagar på mahe island med halvpension på ett jättefint hotell vid stranden med gratis tillgång till vattensporter sen bor vi 6 dagar på praslin island också på ett jättefint hotell (samma kedja, berjaya beach resorts) Men med ett lite lyxigare rum. strax under 50.000 hamnade denna resa på.
Det är allt fixat och klart, safari, guide för 6 personer kommer vi vara på safarin, helpansion (drickat får man själv betala på plats, flyg till kenya, transfere till zanzibar, man packar om sin resväska så att man bara har en bag pack på ryggen när man ska ut på safari, resten av packningen tar personalen hand om. Inträde till parkerna m.m Det till kommer dock vissa skatter, vet dock inte hur mycket...
Väl på zanzibar är det halvpension, du kan välja antingen frukost, lunch eller frukost, middag.
Man kan gå in på solresors hemsida klicka på kenya-safari, och gå längst ner och klicka på Globaltidningen, efterdet så laddar man ner tidningen om kenya! Där står allt om vad som ingår och hur man kan kombinera!
jag menar dricka får man köpa själv men flyg till kenya, transfere till zanzibar ingår, man packar om sin resväska så att man bara har en bag pack på ryggen när man ska ut på safari, resten av packningen tar personalen hand om. Inträde till parkerna m.m Det till kommer dock vissa skatter, vet dock inte hur mycket...
glömde lägga till det andra innom parantes tecknet!
Sockerstruten. Jag är delvis uppvuxen i kenya. Såna tält är SÅÅÅÅÅ sjukt mysiga att bo i! Vad heter resorten ni ska vara på? Kan ha varit där
Sokkerstruten: Ok, ska kolla upp de där... skulle verkligen vilja åka så med min kära blivande man... tackar för tipsen :)
Vi åker tre veckor till Nya Zeeland/Hong Kong i januari. Två veckor på Nya Zeeland, vi hyr bil, bor på B&B/vingårdar/hostels. Sen blir det 4 dagar i H-K på hemvägen med massa shopping. Flyget gick på dryga 12000 kr/pers. Dyrt, men NZ är helt klart värt det!
Tälten vi ska bo i är under tiden vi är på resande fot på safarin heter Mara fig tree camp, vet inte om man kan kalla det för en resort hehe! :) Resorten som vi senare kommer på i zanzibar heter hotel ocean paradise restort.
Just den har jag inte varit på men en som är typ identisk.. SÅÅÅ mysigt som sagt! Hoppas ni får en bra bröllopsresa! Vi var i Sydafrika i Januari coh åkte på nattsafari. Rekommenderas på det varmaste men vi blev nästan överfallna av en aggressiv elefanthanne så var försiktiga
gör det! Men snabba er på och börja kolla nu, för när vi bokade i juni,den första resan som inte blev av , så fanns det bara två platser kvar för februari året efter, plus det är ju olika säsong i dom olika länderna!!! I februari bla ska det tydligen vara bäst att åka i efter som man ser mest djur då...
Vi bokade så fort det gick denna gången så att det inte skulle ta slut! det finns hur mycket olika sånna paket resor som helst! Kina, Kambodja, sydafrika, costa rica, malaysia, usa m.m!
ok vad häftigt det låter! Jag hoppas att vi får se några djur bara överhuvudtaget då blir jag nöjd!
Oj vilka underbara resor ni bokat in! Hur långt innan har ni bokat...? Så himla svårt å hitta tycker jag...!
Vi som sagt åker den 11 februari och bokade i april...men det var ju en sån paket resa, där det bara bokade 8 st vid varje resetillfälle så, vi var ute i väldigt god tid!
Jag rekommenderar Borneo varmt! Fantstisk upplevelse och ett helt otroligt djurliv. Härliga orangutanger m.m.
Vi bokade våran resa i aug/sep-07 och åker nu i aug. Tycker om att vara i god tid så att man får som man vill..