• trampetroll

Hur får jag mer liv i brudbuketten?

Vi har temafärger vsart, vitt och silver/guld.
    Jag är väldigt inne på den svartvita buktetten i mitt galleri som skulle passa jättebra färgtemamässigt. Men jag skulle gärna vilja ha lite grönt också i för att få mer liv i buketten. Någon som har tips på hur man kan göra så att inte det gröna dominerar då grönt inte är en temafärg alls?

• Svar på tråden Hur får jag mer liv i brudbuketten?
  • lillP

har för mig att det finns gröna blad som är väldigt mörka, nästan svarta. Undrar om det inte var några ljusa inslag i dem också. Kan inte det vara något? Är inte så bra på blommor och grönt, så något proffs kanske kan hjälpa dig bättre

• cazan

Jag gjorde en svartvit bukett för ett par veckor sedan. Den innehöll bara vita hortensia, men sedan var det svart spets virad runtom och den blev helläcker om jag får säga det själv! Sedan var det bara gröna blad under buketten som bara syntes underifrån, men buketten såg livfull ut trots att det bara var svartvitt!

• trampetroll

Cazan:
    Åh det låter ju jättebra men har du ingen bild?

• trampetroll

Cazan:
    Jag har funderat på att binda den själv, hur gjrde du din? Vad använde du för blad?

• cazan

Jag jobbar så florist så jag gjorde den åt en kund. Men jag använde gröna blad som heter salal. Buketten var handbunden (alltså inte gjord i hållare). Jag kan säga till när jag fixat bild...

• cazan

som florist ska det självklart stå...

• trampetroll

Cazan:
    Tack snälla du! Vill gärna se bilden för att få tips om hur man kan få med vsart i en bröllopsbukett.
    Annars så hittade jag en annan bild som finns i mitt galleri med stora rosor, steegrass och gröna löv. Jag funderar lite, kan man göra som den buketten men skippa de gröna små löven och ha svarta skelettblad istället? Jag ska ha diamatnålar i buketten också. Vad tror du som Florist, tror du att de skulle bli fint?

• ninnabell

bilden i ditt galleri på den vit svarta buketten var jättefin...kan du inte sätta i svarta och vita pärlor som gör att det blir mer liv i buketten....sen kan man knyta fina rosetter i olika marial

• I vått och torrt

Hade jag velat sätta lite extra piff på buketten hade jag satt "diamanter" i den, det blingar till lite och ger en fin lyster till buketten

Svar på tråden Hur får jag mer liv i brudbuketten?