• 2BMrsGhost

Bröllop utomlands

Om ni skulle vilja ha vigsel utomlands hur och framför all var skulle ni vilja gifta er ?

Kanske har ni redan haft bröllop i ett annat land och har lust att dela mer er?

Tipsa och länka!

• Svar på tråden Bröllop utomlands
  • Aleta

Barfota på en vit strand på Zanzibar med efterföljande bröllopsresa till Serengeti.
    (Har nyligen tittat på Packat och Klart .)

(Ställen där jag faktiskt har varit som jag kan rekommendera:)

Om man hade med sig lite gäster: I amfiteatern i Efesos i Turkiet. Sedan en vecka till Istanbul där man bor på Pera Palas och ser allt som finns i denna vackra stad. (Om man vill kan man ju solsemestra också/istället.)
    pagesperso-orange.fr/istanbul/circuit_turquie_voyage_culturel_asie_mineure/EPHESE/index.html
    www.perapalas.com/

Eller om man är kristen: Vid Jesusstatyn på Corcovado (i Rio) och sedan bor man på Copacabana Palace.
    images.google.se/imgres&imgrefurl=www.corcovado-rio.com/english.htm&h=287&w=430&sz=38&hl=sv&start=5&tbnid=vyIxGHunwkk21M:&tbnh=84&tbnw=126&prev=/images%3Fq%3Dcorcovado%26gbv%3D2%26hl%3Dsv%26sa%3DG
    www.copacabanapalace.com.br/web/orio/copacabana_palace.jsp

Eller på Madeira om man älskar naturen! Man vandrar från den näst högsta toppen till den högsta toppen (tar fyra timmar) och gifter sig där. (Vigselförrättaren får ta bilen.) Sedan bor man på hotellet som finns däruppe på bröllopsnatten för att sedan spendera en vecka på Reids nere i Funchal. Eller också gifter man sig vid en av alla de vackra levadorna.
    www.na.se/artikel.asp
    www.reidspalace.com/web/omad/reids_palace.jsp

Eller för storstadsmänniskan: Gifta sig i den Botaniska trädgården i Singapore vid det här lilla lusthuset (se länken) och sedan bo en vecka på Raffles.
    en.wikipedia.org/wiki/Image:Singapore_botanic_gardens_gazebo.jpg
    singapore.raffles.com/

Eller för nöjesmänniskan: Åka till London och gifta sig i Kew Gardens med bröllopsfest i orangeriet (gästerna kan ju flyga över med Ryan Air = billigt).
    Sedan bo på Ritz och gå på musicals och nattklubbar och allt möjligt i en vecka.
    www.kew.org/venues/weddings_orangery.shtml
    www.theritzlondon.com/

Som du märker är jag en sucker för gamla brittiska lyxhotell. Brukar passa på att besöka dem och ta en fika eller en drlnk när jag är i närheten. Tyvärr så ligger de lite över min prisklass för att bo där .

Vet inte hur man skulle lösa det rent praktiskt med vigselförrättare osv, men det är definitivt alternativ som jag gärna hade valt själv.
    Nu blev det istället ett bröllop hemma i trädgården med bröllopsnatt i vårt eget sovrum.

• Aleta

Nu kom jag på ett budgetalternativ i London
    www.pavilionhoteluk.com/
    Inte lyxigt men kul! (Man får t ex frukosten (väldigt enkel) på en bricka utanför dörren.)
    Antingen älskar man det eller hatar det.

Hahaha, maken kom in och läste tråden och la till "-och med vem? - Antonia Banderas? George Cloney? Nej nu vet jag! Johnny Depp förstås!"

• Aleta

Sorry, funkade inte i alla fall
    images.google.se/images%20singapore%20bothanical%20gardens&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3PBFA_svSE239SE239&um=1&sa=N&tab=wi
    Nu då?

Packat och klartprogrammet går visst i repris idag
    svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=673481&lid=puff_673500&lpos=lasMer

• 2BMrsGhost

Tack för alla fina tips!
    Turkiet lätt riktigt bra

• Aleta
    2BMrsGhost skrev 2008-07-20 07:10:13 följande:
    Tack för alla fina tips!Turkiet lätt riktigt bra
    Ja, Efesos är cool, för det finns så mycket kvar, gator osv.

Men det måste ju finnas fler som har tips!
    Jag vill också läsa lite mer. Alla som har gjort det på riktigt på en strand någonstans eller så, var? när? hur?
  • anne på grönkulla

Tanken är läcker o nu har de ju hållit på att renovera Pera Palas, men innan det var det inte så kul som det låter... jag lovar! Och då är jag som du - en sucker för brittiska lyxhotell!

Aleta skrev 2008-07-19 08:24:08 följande:
    Om man hade med sig lite gäster: I amfiteatern i Efesos i Turkiet. Sedan en vecka till Istanbul där man bor på Pera Palas och ser allt som finns i denna vackra stad. (Om man vill kan man ju solsemestra också/istället.)pagesperso-orange.fr/istanbul/circuit_turquie...www.perapalas.com/
    Vi gjorde: takterrass vid Medelhavet, middag med grillad fisk vid vattnet efteråt.
  • Osvic

Thailand, Krabi eller rättare sagt Poda Isalnd barfota på stranden.

Svar på tråden Bröllop utomlands