• RTBW

Hur välja datum?

Vi har bestämt oss för hösten 09 men vilket datum????
    Hur bestämde ni?

• Svar på tråden Hur välja datum?
  • Nalle Puh 40

Hade varit kul att ha samma datum på både bröllop och förlovning som när man träffades men det blev inte så.

Vi ville ha det på våren och eftersom pingst är en "gifta sig" helg så tog vi den, ingen speciell tanke med det...

• HelenaOlivia

Vi skulle först gifta oss den 5/9 2009 för det är första lördagen i September och jag ville ha ett höstbröllop men efter mycket velande och stress så har vi tänkt om och valt vår 3 o 1/2 årsdag ist som är 25/10 2009 och åker efter det till Thailand 2 veckor och har bara brudskål och bröllopstårta m fika innan vi far till Arlanda.
    Då kan alla vara med och fira oss och vi har råd med bröllopsresa.
    Lycka till!!

• Duchess

Vi valde datum såhär:

1. kollade när festlokalen var ledig. Då fick vi fyra helger att välja på.
    2. pratade med våra föräldrar och våra värdpar/toastmasters om vad som passade bäst

Då blev det till slut 21 juli :)

• 26juli2008

Vi blev tillsammans den 26 juli (kände varandra sen tidigare och vet faktiskt inte när vi träffades första gången), vi förlovade oss på vår 1årsdag och gifter oss på vår 3årsdag! Vi har medvetet valt att göra så här för vi tycker att det är lite roligt att 26 juli är "vår dag"

• Hofsan

Vi ville ha det så nära vårt förlovningsdatum som möjligt.

• Aleta

Vi firade att maken fyllde 40 och även att Louis Jordan skulle ha fyllt 100 samma dag. (Jag fick även vara med på ett hörn fastän jag fyllde tidigare.)
    Eftersom vi ändå skulle bjuda alla så hade vi en tvådagarsfest med bröllop dag två.

• T3ZZ

Jag vill ha den 18 juli men då e d fallens dagar i trollhättan. vet inte hur vi ska göra. sen så e d tre par till som ska gifta sig nästa år, vi vill ju inte krocka med dom. =( jobbit. Man kanske ska satsa på Pingst ist. Eller vinter bröllop upp i Dalarna.
    Hur skulle ni göra? Den 18 juli e 6 års dagen. Men som sagt stor fest i staden Trollhättan

• T3ZZ

RTBW-
    glömde säga att de skulle va tufft om ni ska gifta er 2009 att ta datumet 090909 som Marsaphir Marlean har.

• Sanfor

Vi valde aldrig egentligen.

Vi ville ha det under sensommaren, men efter att ha pusslat med den enda vigselförrättaren vi ville ha, och de lediga tider som fanns i de lokaler vi var intresserade av, blev det den 27 september. Egentligen alldeles för sent, men man kan ju hoppas på fint väder :)

• Kjell Präst

Vi ringde kyrkan och frågade vilka tider som fanns lediga och så tog vi en av dem...

• lillamillan

vi tänkta ha på vår 7 års dag, även förlovningsdag, men det fick bli dagen innan av praktiska skäl.
    Så vi firade 7 år tillsammasn (o 5 årig förlovningsdag) första dagen som man och fru!

• T3ZZ

Vi tittar just nu på lite datum. Vi får välja praktiskt taget hur vi vill eftersom vi e ute i så god tid. Men lutar lite åt 25 juli då ja frågade m2b om vi var tillsammans för 6 år sen (2003). =P Vi firar att vi blev tillsammans den 18 juli men frågan ställde ja den 25. Inte många som vet, ja kom inte ens ihåg det. ;)

• Heloise

Vi ville helst ha 1/8 men då var vår kyrka+lokal upptagen, sedan så ville vi inte gifta oss senare i aug eftersom alla vi känner gift sig i aug. Var sedan inne på Sep men eftersom m2b är lärare(då) och jag pluggar så bestämde vi oss för juli och helgen den 25/7 firar mina morföräldrar 40 årig bröllopsdag( fast de gifte sig 28/7 på en lör men samma helg) så då vart det den lördagen.

• Emkalo

Vi bestämde sommar. Sen bestämde vi augusti (för vi ville ha så mkt tid som möjligt på oss :)). Då bestämde vi oss för 9e eller 16e. Det berodde på att vi har kompisar som jobbar i skolor i spanien och vi ville att dem skulle kunna vara med. Men sen så visade det sig att dte var bättre för våra spaniengäster att ta det den 9e, och vår hemförsamlingskyrka var ledig då, så därför blev det 9e aug. Bara 2,5 v kvar nu :)

Obs, hade vår kyrka inte varit ledig så hade vi tagit ngn annan. Men vi tänkte i banor som:

- årstid och väder
    - vilka vill vi ska kunna komma
    - vad är ledigt i kyrk- och festlokalsväg

• dockis

Min bästa vän var gravid när min blivande friade och jag ville så gärna ha med henne på mitt bröllop eftersom hon betyder så mycket för mig. Och vi ville ha lite tid på oss (M2b friade 23/12-07) men inte för länge så 30/8-08 blev bäst. Nu känns det rättare än rättast men så har vi inte så många datum, förutom förlovningen den 12 september, som betyder nåt. Vi har inte varit ett par så länge.

• Kärlek ger näring åt själen

Vi gifter oss dagen efter vår förlovningsdag

Så vi behöver egentligen bara hålla koll på 2/9 o 3-4/10

hehe vi satt även och diskuterade när det var lämpigast rent ekonomiskt så vi hann att spara lite med

• svårtattvälja

Hehe dockis, vi har exakt samma datum! Vi ville ha sommarbröllop, men så mycket tid som möjligt på oss att ordna det, plus att jag gillar augusti så då bestämde vi augusti. Funderade först på 23/8 eftersom jag blev friad till den 23/12 men sen tyckte jag att 30/8 ser snyggare ut. Jag tycker vissa datum är finare än andra, och varken 9/8 eller 16/8 var riktigt snygga enligt mig.....;o)
    Hela 2009 är problematiskt enligt det resonemanget eftersom jag inte gillar kombinationen 2 och 9 men 5/9 2009 är snyggast av höstdatumen tycker jag. Men det är nog mycket bättre att välja datum av praktiska skäl än efter snygghet!!! :o)

• feministbrud

Vi ville gifta oss i augusti och lite efter semestrarna. MEN inte mitt under OS så det fick bli 9:e augusti. En vecka senare hade varit otänkbart. Vi ville vara koncentrarade på vår dag och inte på en massa sport som vi annars finner livsviktigt

Svar på tråden Hur välja datum?