• Top secret bride

Kap Verde?

Hej!
    Är det någon här som har varit på någon av öarna eller har hört något om dem?

Blev lite sugen på en vinterresa i november

• Svar på tråden Kap Verde?
  • vivavi

Hejsan!
    min svåger och hans tjej var på Kap Verde i vintras. Han tyckte att det bara var "stampad jord" överallt ingen form utav "lyx".Ett tips: *Puerto De Mogan på Gran Canaria. Jag har varit mycket på alla olika kanarieöar int för att jag på ngt vis tycker det är fint utan pga den relativt korta flygresan och bra "vinterväder". Nu senast var vi på besök i Puerto de mogan och det var helt underbart. Otroligt fint (om man stannar där) - exklusivt- kanaler- blomor- vackra vitmålade hus med blå knutar- lyxyachter i hamnen- broar. Lite som ett mini riviera. Kan varmt rekomenderas!

• Top secret bride

Ok, jag tror jag förstår. Inte så glammigt.
    Men har du någon aning om hur vädret var? Om det var varmt och skönt på kvällarna och om det var skönt i vattnet? Och hur var maten? Och stränderna?
    Var det dyrt att röra sig där tror du?

• 27juni2009

kan säga som så här att kap verde består av olika öar o någon är just som föregående skriver typ stampad jord o inget att göra, mendan en annan är grön o fin, så kolla olika öar o vad de kan erbjuda, nån e hel död i tempo po på nån annan finns de mer.

• Hästsson

Hej!

Om du vill åka till Kap Verde rekommenderar jag att du inte stannar på någon av de öar som charterbolagen tidigare erbjudit resor till (Boa Vista eller Sal), eftersom de totalt saknar charm + att maten är riktigt, riktigt dålig där. Och dyr! Beställde tonfisk för typ 60:-, trodde det skulle vara färsk god fisk, men det vara bara en burk(!) uppslafsad på en tallrik med en skivad tomat bredvid. Inte kul!!

Satsa istället på att ta ett inrikesflyg till ön Fogo t.ex., en mycket mysigare och mer spännande ö!

Vädret var skönt överallt. Väldigt blåsigt på Sal dock eftersom det i princip bara är en platt sandö, men det fanns riktigt fin strand på den södra sidan av ön. På Fogo fanns inte lika fin strand, men istället grymt häftiga utflykter att göra till vulkanen och till en massa fina odlingar runt om på ön. Har också hört att de nordligaste öarna ska vara väldigt gröna och vackra, men har själv inte varit där.

Om ni tänkt ta en veckas charter i höst håller jag med vivavi om att Puerto de Mogan är ett bättre alternativ!

• Top secret bride

Tack för tipsen!

• Höstbrud-07

Vi har varit på charter på ön Sal vpå Kap Verde och det var jättebra på alla vis. Jättevarmt i vattnet, fin hotellanläggning, maten var jättebra, fanns gott om olika restuaranger av prova osv. Vi var ett gäng mellan 8 - 80 år och alla var nöjda. Det är dock ingen vacker ö eftersom det är så torrt, vatten är en bristvara.
    En sak dock är att högsäsongen vädermässigt sägs börja i januari typ, så det var ganska molnig och också blåsigt (windsurfarna hade det toppen). Det är ändå så varmt att man kunde bada och ligga vid poolen men kan ju ändå vara bra att kolla upp lite mer om ni ska åka i november.

• en drömmande brud

Hej!
    Har varit på Sal, bodde på all inc, det var helt underbart. Varmt i havet ca 27grader, vi hade sol och väldigt varmt den veckan vi var där, ön är som tidigare nämnts. Men vi åkte dit för att slappa och sola, då är det perfekt o vi åkte i dec. Det som var jobbigt var försäljarna, men det gäller som på alla andra ställe att vara bestämd och säga nej direkt om man inte är intressard.

Svar på tråden Kap Verde?