Förlovning på GÅNG! Jag behöver hjälp!!!
Hejsan, jag är en kille på 17 år, och jag behöver verkligen hjälp med att planera denna dagen!
1. Ringarna:
Kan inte vara så svårt, räcker ju att köpa en provosorisk ring som man kan byta ut, eller ta reda på diskret hennes storlek.
Jag funderar på att ta reda på hennes ringstorlek så att jag kan gravera in den, så hur lång tid tar det att gravera in ringen?
Och sen så har jag hittat en jättefin ring till mig, en silvrig då jag tycker det är finare med silver än på guld på killar, fast den kostar bara 120:-, det känns väldigt oseriöst från min sida, men måste ringen vara i guld?
2. Hur säger man?
Jag hade tänkt ta med henne på en jättemysig restuarang som vi har besökt ganska ofta och säga det där, eller på flyget när vi ska åka utomlanbds om en månad, men en fråga bara, hur ska man göra det?
Ska man gå ner på knä och säga massa fina ord och fråga om hon vill förlova sig, eller vad tycker ni?
3. Vad blir hon?
En sak som jag har försökt få reda på på google eller wikipedia är vad min flickvän blir till mig. Är hon fortfarande bara flickvän, eller är hon maka, eller fru eller ?
Har problem med den här frågan...
Och hur ska jag säga det till min flickvän att jag vill ävnta med det här, för vi har pratat om förlovning, och jag vet att hon kommer svar ja, och vi har sagt att vi ska förlova oss på fredag, då det är dagen då vi först träffades för fyra år sen på en fotbollscup =)
Så vill försöka göra en liten överraskning och säga nu i veckan attt jag vill vänta, utan att hon blir ledsen... och är det nån som har ett bra tips på ställe?
SNÄLLA, vore jättevänligt på några fina idéer på hur jag ska göra det, även om restuarangen känns mest just nu, hjälp mig, för på fredag är det förlovning som gäller!