• Chokocat 080808

Hur liten kan brudbuketten vara?!?

Har tänkt att ha en liten, rund, kompakt bukett med vinröda rosor, lite hjärtan-på-tråd, vita pärlor och ev lite silvertråd runt stjälkarna. Vill ha en ganska liten bukett, hur många rosor ska man ha då?!? Har sett liknande buketter med kanske 7 rosor i, blir det för litet? Ni som har haft liknande buketter, hur många rosor har ni haft i? Har inte beställt buketten än, det är nästa sak att bocka av på planeringslistan...

• Svar på tråden Hur liten kan brudbuketten vara?!?
  • aikidoaasa

det finns ju de som bara har en enda blomma i sin bukett... en jag "känner" hade en bukett med 3 stycken special blommor som kostade 500 spänn styck och som var tvunget att beställas utifrån... helt knäppt enligt mig. (Nu har jag iof inte sett dessa blommor...)

• Fenixx

du kan ha precis som du känner för tycker jag! finns inga begränsningar.
    jag ska själv bara ha 3st röda gerbera och en massa grönt runt.

• chihiro2

Självklart kan du ha din bukett precis som du vill, men storleksmässigt kan du tänka på hur den passar din kroppsform. Är du lång o smal passar absolut 7 rosor. Är du kortare och kurvig tycker jag att du bör satsa på en större bukett med kanske dubbelt så många. Men rådgör med din florist. De flesta är riktigt duktiga :)

• patti87

den kan vara hur liten eller hur stor som helst ju....ha det du känner för :)

Svar på tråden Hur liten kan brudbuketten vara?!?