• sandyh

DUBAI?

Är det någon som varit i Dubai och har information om stället? Är det dyrt, billigt, kul?

Jag är sugen på att resa dit efter bröllopet!

• Svar på tråden DUBAI?
  • laris

Hej Sandyh! Jag har aldrig varit i DUBAI själv men har vänner som bor där och det är INTE billigt. Tänkte ni åka dit på bröllopsresa??

• sandyh
    laris skrev 2008-07-22 15:28:33 följande:
    Hej Sandyh! Jag har aldrig varit i DUBAI själv men har vänner som bor där och det är INTE billigt. Tänkte ni åka dit på bröllopsresa??
    Ja, kanske?! Det är först i februari, men vi började kolla lite i veckan. Kan tänka mig att det inte är så billigt! Har kollat charter ner och det var inte så farligt, men man vill ju kunna gå ut och äta utan att bli helt ruinerad.

Skulle också vilja bo där, ett tag i alla fall!
  • laris

Själv har jag länge drömt om att åka och jobba där. Skulle vara så himla kul och använda mitt andra språk, arabiskan. Har börjat kolla på lite jobbsajter

• sandyh
    laris skrev 2008-07-22 16:24:32 följande:
    Själv har jag länge drömt om att åka och jobba där. Skulle vara så himla kul och använda mitt andra språk, arabiskan. Har börjat kolla på lite jobbsajter
    Skoj! Jag kan ingen arabiska, men jag skulle ändå vilja jobba där. Skulle vara en upplevelse!
  • sandyh

Som sagt, charter ner, men flyg och boende är inte galet dyrt. Trodde att det skulle vara mycket dyrare faktiskt. Jag är GLATT överraskad!!

• sandyh

anne på grönkulla skrev 2008-07-22 16:36:19 följande:

Vad är det för hotell då?
    Det är lite olika beroende på vilket bolag du åker med. Sen kan man välja hotellrum, lägenhet med eller utan balkong, annex. Annex med balkong mot grönare område, eller mot vatten. Det finns allt möjligt! Antalet stjärnor varierar. Det är väl inte Dubais häftigaste, men det är jag heller inte ute efter.
  • aikidoaasa

själv har jag bara mellanlandat där en gång, men det såg spännande ut från planet.

Svar på tråden DUBAI?