• T3ZZ

Brudsmycke att göra själv

Jag har inte sett så mkt bilder på brudsmycke men ja har ändå fallit för det. Hur kan man göra en själv? Vi har en tajt budget så det blir mkt att göra själv. Men hur får man till ett brudsmycke? Har du bilder så uppskattas dom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-23 23:07
    Bild finns här:
    www.sunds.nu/sv/wedding/bouquet/jewel

• Svar på tråden Brudsmycke att göra själv
  • chamor

Jag har gjort egna. Se i mitt galleri

• Yllo

T3ZZ: Måste man verkligen ha speciella brudsmycken då? Duger inte något av det du har, eller kan låna?

Själv tänkte jag ha samma smycken som min mamma hade på sig när hon och min pappa gifte sig, men det slutade med att jag hade ett halsband som min man köpte till mig med tillhörande örhängen, armband och ring.

• Kirsto

Jag är inte bra på blommor själv, men hör efter med Svart brud på gamman.se! Hon brukar alltid vara hjälpsam och ha bra råd att komma med när det gäller binderier.

• T3ZZ

Tackar ja ska höra med henne

• soosse

är ingen florist men gillar att pyssla. jag skulle börja nerifrån och binda i de hängande blommornas själkar. samma princip som med en midsommarkrans. sen för att få ett snyggt häng skulle jag binda antingen tätt eller använda en utfyllnad typ i samma form som brudslöjja som lätt gömmer skavanker. att binda tätt är också en metod. annars kan du först binda blommor glest på ståltrådar(ger möjlighet att böjja och forma på roliga sätt) sedan fylla med nån fin blomma/gräs ja vad du vill ha och fästa dessa med genom skinlig gummiträd/ floristsmöre etc och dekorera med en fin ståltråd i passanede färg eller en i silver med en pärla. Ja bara lite förslag vet ej vad du vill ha för färger och så men hopppas det va till lite hjälp. bolla gärna idèer om du vill

• Fröken förväntan

Min syster hade ett jättefint. Hon hade iof sig inte gjort det själv men det kanske kan ge lite inspiration i alla fall. Jag ska se om jag har en bild... återkommer

• Fröken förväntan

Fröken förväntan skrev 2008-08-11 21:41:43 följande:

Min syster hade ett jättefint. Hon hade iof sig inte gjort det själv men det kanske kan ge lite inspiration i alla fall. Jag ska se om jag har en bild... återkommer
    Nu har jag lagt en bild i mitt galleri. Hon hade något slags rosa trassel/ståltråd i vilket man hade fäst blommor och bär med ståltråd.
Svar på tråden Brudsmycke att göra själv