• Tavi

Present till Bestman & Tärnor mm?

Hej!

Jag sitter och försöker komma på vad jag skall ge som "tack för hjälpen" Det betyder mycke för oss att alla ställer upp.Nu tänker jag på tärnorna,bestman,toastmadame ....

Har ni några tips???

• Svar på tråden Present till Bestman & Tärnor mm?
  • Dristig

Var på bröllop i helgen och har varit med och planerat det hela vägen, min sambo var toastmaster och vi/de fick inga presenter men hade heller inte förväntat oss några utan var tacksamma att vi fick vara med och dela våra vänners speciella dag på ett mer intimt sätt än resterande gäster. Tillit betyder mer än presenter för oss. Men om ni ändå vill ge något...

Beror ju lite på hur mycket det ska kosta?

Men ett presentkort på massage, manikyr, pedikyr, ansiktsbehandling eller dylikt är ju alltid trevligt och kan vara skönt att skämma bort sig med efter en bröllopsfest=)eller någon upplevelse, alla på samma luftballongfärd? Man kan ju oxå personliggöra det lite genom att ge alla olika presenter, det som man vet/tror att respektive vill ha eller behöver. Något till hemmet kanske en lampa eller gjutjärnsgryta?

Hade ni tänkt er dyrare saker kan det ju vara något halssmycke/armband till kvinnorna och en klocka kanske till männen, se till att det går att byta bara (alla har ju inte samma smak) eller kanske en weekend på något trevligt slott (kanske ihop med er som en gathering om några månader) eller beroende på var ni bor, en kryss till Danmark/Finland/Tallin/Polen/Norge/Tyskland...

• Tavi

Tack snälla för tipsen, det hör kanske till att inte ge de något kanske bara jag som e så tacksam.
    tag hade tyckt att det var en ära att få vara tärna så jag får fundera tck än en gång=)

• chamor

Vi känner lite press att ge presenter men ger inga jättedyra saker... Jag var toastmaster/värdinna på en av värdarnas bröllop och fick då en ganska dyr fotoram i glas (som fortfarnde ligger i garderoben). Vi köpte åt dem en sån liten ljusramp och ett glaskonstoverk (man har glasrampen under och så lyser det upp konstverket). Var ganska fint, lagom dyrt och ser exklusivt ut :P Åt den andra värden köpte vi en ljusstake som var typ hennes stil Sen har jag gått en keramikkurs i vår så alla som hjälper till får ett av mina fat

• didis

När jag inte vet vad jag skall köpa i present köper jag vin.

Sedan har jag ett lager vackra naturfärgade (eller oblekta, vad säger man?) linnekökshanddukar med svart mönster liggande hemma som jag använder att "slå in" vinflaskorna i.

• Lajsan

Vi ska köpa biljetter till en konsert som vi vet att dom vill gå på.

• lillP

vi har tänkt att ge en korg med delikatesser till vårt toast-/värdpar

• pluggisen

Hej!

Jag har köpt 2 halsband i silver till mina tärnor på Guldfynd. Halsbanden ska dom få på morgonen på själva bröllopsdagen och sedan ska dom ha de på sig på bröllopet som en symbol för vår vänskap.

Tycker att det kan vara en fin gest.

Till toastmaster och toastmadame ska vi ge en liten symbolisk present, men bara för att vi vill.

Jag vet inte vad bestman kommer få för något då min m2b står för det men jag tror att han kommer få en slipsnål eller en fickplunta...

Så jag tycker att vill man ge gör man det annars gör man inte det.Så det är nog upp till var och en.

Ibland räcker det att man blir tillfrågad och då behövs inte någon present då presenten är att dom tackat ja till uppdraget.

Man gör som man vill, det är mitt bröllop, den enda dagen då allt får bli som jag vill och ingen annan bestämmer mer än jag och m2b!!!

Svar på tråden Present till Bestman & Tärnor mm?