• ThePlupps

Färgtema - vit grund med mörklila, limegrönt och ev. guld som detaljer

Är det någon mer som har ett liknande färgtema och vill bolla lite idéer kring dukning, dekoration, inbjudningskort och dylikt???

• Svar på tråden Färgtema - vit grund med mörklila, limegrönt och ev. guld som detaljer
  • lbmarbrg

Vi hade vinrött, vitt och guld som färgtema. Kika i mitt galleri så får du se mer..

• mysifer

vi kommer att ha lila, silver och grön som färgtema. fast vi har medeltida saga som tema för hela bröllopet så dukning, dekorationer och trycksaker kommer att påverkas mycket av det.

• 3Jane

Vi kommer ha vitt, mörklila, svart och silver

• karinåjohan

Jag gillar också dessa färger, och vi funderar i de banorna. Finns hur mycket fina buketter som helst i cerise och lime. Funderar dock på om det kan bli för mycket färger på korten. Vad tycker ni? Är det bättre att kanske köra cerise och silver eller cerise och svart/vitt?

• ThePlupps

Jag kommer att ha en bas av vitt och guld som kommer att dominera allt. Det lila och gröna kommer mer att vara inslag här och där. (T.ex så kommer jag att gör egna inbjudningskort/placeringskort osv med lila botten och ett guldfärgat blad överst med texten på och sen nån dekoration i grönt.) Det får inte bli för "grylligt" och det kan det nog bli om man har för mycket av dem båda huller om buller. Visst var det också det du menade med att det kan bli för mycket på korten? Silver är också jättefint till grönt och lila.

• fidar
    ThePlupps skrev 2008-07-24 19:57:01 följande:
    Är det någon mer som har ett liknande färgtema och vill bolla lite idéer kring dukning, dekoration, inbjudningskort och dylikt???
    ååå det är så fint.. vi tänkte också ha liknande tema, med mörklila, vitt och grönt.. när skall ni gifta er?
    Jag har så svårt att bestämma hur allting skall se ut, det dfinns miljoner förslag och så otroligt vackra ting. för att inte tala om tårtorna.... så vackra!!!!
  • ThePlupps

Ja visst är det fint. Fast nu velar jag lite hit och dit. Vitt och mörklila vill jag verkligen ha men sen håller jag på och väljer mellan guld eller silver ist för grönt. Vad tycker ni som läser detta?

Vi ska gifta oss den 11 juli.. Håller med, det finns sååå mycket fint och man inspireras av allt möjligt. Vi satte oss ner och skrev ner vad vi gillade i färger, teman, musik, filmer osv osv och blev rätt så klara med hur vi vill ha det. När man väl har bestämt ett tema löser det andra sig lite av sig själv känns det som.

Svar på tråden Färgtema - vit grund med mörklila, limegrönt och ev. guld som detaljer