• kär student

Bali på bröllopsresa

Hej!

Vi ska inte gifta oss förrän juni 6 2009, men har ändå börjat tittat lite på bröllopsresa. (ett stort intresse för oss) Vi vill åka utanför europa, men det verkar inte som det finns så många platser som har säsong då. Nu har vi börjat titta lite på Bali. Är det någon som varit där? Åkte ni reguljärt? Tips på hotell? sevärdigheter? vad tyckte ni? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Bali på bröllopsresa
  • chamor

Det enda jag hört är att det är ohygligt dyrt men annars underbart!

• Daemia

Bali är fint.....så snart man tar sig bort från Kuta = helst så långt bort från Kuta det bara går.
    Dyrt vet jag inte direkt om jag kan hålla med om att det är.

• aikidoaasa

Jag har hört att själva resan dit kan vara dyr, men mat etc där är billigt. Det skulle vara intressant att åka dit någon gång.

• Flisa80

Hej.

Vi tänker också åka till Bali (och förmodligen även till Jakarta) på vår bröllopsresa... Har inte direkt börjat leta ännu eftersom många hotell och priser inte kommit upp ännu. Dyrt att resa dit men billigt att leva, har jag förstått det.... Har ni hunnit få några tips ännu eller kanske rent av redan beställt? juni juli augusti är den bästa tiden att resa till Indonesien på...

• Tjolinti

Vi bokade resa nu i veckan till Bali. 19 000 för bara flyget två veckor. För oss båda givetvis. Jag vet inte om jag blev lurad, det kändes ok. Sen har vi hittat hotell honeymoon grejs i Nusa dua för 9000 för 13 nätter. Ingick en heldel i priset som spa o middagar o gåvor. :D

• erika26

Bali är underbart. tomatsoppa kostade 3kr. Och en helkroppsmassage 100kr 1h. Shopping!!! Billigt! Nu är 5 år sen, men ändå.

• Originalrosen

Bali är jättebilligt att äta och leva. Resan dit kan kosta en del men det finns billiga resor också om man åker vid rätt tidpunkt och bokar långt i förväg.

Har varit där två gånger och stormgillar Bali, Bra bad och sol, trevliga människor och mycket att se om man vill. Rekommenderas varmt.

• Flisa80

Härligt!! Då vet jag att vi är rätt ute! Har du specifika tips på var man ska åka, eller vad man ska se så dela gärna med dig.

• tekla girl

Vi var på semester på Bali förra året och det är fantastiskt fint där. Vi kombinerade det med några dagar i Kuala Lumpur på vägen hem som också var jätteroligt.

Det är jättebilligt att leva på Bali. Vi åkte med en resebyrå som heter Limetravel som jag varmt kan rekommendera. De är mer personliga än de stora resebyråerna och kommer med jättebra tips

Säg till om du vill ha mer info. Kan skriva i timtal om Bali

• Crisp

Har varit på Bali på min egen bröllopsresa 1999. Då var det fantastiskt billigt på ön! Jag bokade vår resa med Spies på den tiden, och då ingick en veckas vandring på olika platser med grupp. Vi var inbokade på 5 olika hotell under vår första vecka, och vilka hotell sen!!! Vi reste runt under våra två veckor och såg det mesta av ön. Då kostade en taxi för en hel dag ca 130kr! Lyckliga dig som får uppleva denna underbara ö. Maten är otroligt god och kostar nästan ingenting, och shoppingen är härligt billig. Stränderna är jättefina och oftast är hotellen mycket lyxiga. Människorna är trevliga och jobbar de med ett serviceyrke som på ett hotell t.ex. är de superserviceminded. Lycka till med er resa, det är ett toppenval av resmål och jag är bara en aning avundsjuk!

Svar på tråden Bali på bröllopsresa