• vikingabrud

Medeltids Bröllop

Har tänkt oss ett medeltids bröllop. Fler som planerar det? Som har ideér å tips vad man kan göra.
    Sidor om medeltids bröllop.
    Å kanske någon som vet vart man kan få tag i brudkläder mm?

Alltid trevligt att prata med fler som har samma tankar.

• Svar på tråden Medeltids Bröllop
  • aikidoaasa

Det låter väldigt spännande. :)

• bridesilly

Brudklänning med medeltidstema kan du köpa på ebay har jag sett. Annars kan du ta en bild på en medeltidsklänning du gillar och be ett kinaföretag sy upp

Vill du sy själv så vet jag att museet i visby har mönster på klänningar

Vi ska själva inte ha det temat men vet ett par som hade det då jag gjorde min egen klänning

• mysifer

vi kommer att ha medeltida saga som tema på vårt bröllop så jag kanske kan ha en del användbara tips. hur långt har ni kommit i planeringen?

• Fenixx

så roligt att ni ska ha sånt tema.

vi ska också ha medeltidstema med inslag från sagan om ringen. (inte viking alltså)

sök runt på nätet, har sett flera butiker med vikingsaker.(har tyvärr inte kvar länken till dem)
    här kommer några iallafall.
    sagaviking.se/index.htm

www.viking.se/index.html

liten artikel om några som hade vikinga-bröllop.
    www.bt.se/nyheter/boras/vikingar-gifte-sig(680487).gm

sen är ett tips att sök på tradera, vikingamarknader osv efter saker. man kan fynda bra.

• vikingabrud

Fenixx: tack för tipsen...när ska ni gifta er? ska era gäster ha tidsenliga kläder?

Aleta: Tack för länken de var kanon fina.

Bridesilly: vart kan man hitta adresser till kinaföretag då?

• mysifer

jag skulle rekommendera dig att kolla på www.ateljenorna.se hon är jätteduktig och fantastiskt trevlig att ha att göra med

• Fenixx

vi ska gifta oss sommaren 2010. så vi är några med tema som siktar på det året, skoj! blir det massa roliga bilder att kika på här sen.
    vi kommer uppge sån klädsel som önskvärd, men ej som krav.

• gustafmatilda

Vi hade medeltida bröllop när vi gifte oss nu i juni. Det var en helt underbar dag och jag är så glad att vi valde att göra som vi gjorde.

Vi gifte oss i en slottsruin i Skåne och hade sedan festen i en omgjord mysig lada. Det finns lite bilder i mitt galleri om du är nyfiken. Kläderna beställde vi av samma sömmerska som Mysifer tipsade om. Hon kan rekommenderas varmt. Duktig och mycket trevlig att ha att göra med. Även prisvärt. Vi blev hur nöjda som helst!

Mina smycken kommer från Made by Kirsto, förutom fotlänken som jag knåpade ihop själv.

När det gäller maten finns det en massa gott man kan ha, säg till om du vill ha tips på det också.

Vart ska ni gifta er?

• 20080301

Vi hade ett medeltida bröllop, min mamma sydde det flesta kläderna, en del kom från en affäri sthlm. Mitt pannsmycke är specialbeställt från en kvinna i örebro och lokalen gick i medeltidastil.

Svar på tråden Medeltids Bröllop