• tokismorsan

Någon som vill berätta om sin utlandsvigsel?

Hej på er.

Min älskade sambo har friat till mig och jag har tackat ja =D (Jag som alltid sagt att JAG ska aldrig gifta mig) Så därför har jag aldrig funderat över detta med bröllop,smekmånad och allt som hör därtill. Nu när jag tackade ja och är lyckligare än någonsin så har jag funderat över hur jag skulle vilja ha mitt bröllop. Först var jag tvärsäker på att Jag skulle gifta mig i kyrkan med hela tjocka släkten på hederligt och traditionellt vis.. Men nu har jag och min sambo bestämt att vi ska spara ihop till en resa som skall gå till Dominikanska Republiken fick då en ide att man kanske skulle gifta sig där och sen ha en liten fest för släkt och vänner när man kommer hem. Nu undrar jag om det finns någon här som gjort liknande som kanske vill dela med sig av tips,ideer och hur det var.

Tacksam för alla svar=)

• Svar på tråden Någon som vill berätta om sin utlandsvigsel?
  • Dristig

Jag vill oxå gärna ha lite tips och idéer för utlandsvigsel, funderar åt samma håll. Hur blir det med vittnen om man inte själv har med sig någon hemmifrån. Kan man "låna" vittnen på plats?

• milliP

Hej, jag har en kollega som åkte just till Dominikanska Republiken och gifte sig. Jag tror att de tog hjälp av tjejerna på resebyrån för att ordna någon som kunde viga dem, vittnen m.m. Lycka till!

• Molntussa

Vi funderar på precis samma sak...

puffar lite.

• susila

Vi åker till Kuba om några veckor.
    Där ska vi gifta oss på stranden! Allt fixas av resebyrån, förutom personbevis mmmm.

Jag återkommer efter hemkomsten med rapport!

• humlan14

Vi gifte oss i Svenska kyrkan i Palma, Mallorca. Allt funkade jättebra och vi kommer ha en liten "sommarfest" om några veckor hemma hos oss. Lycka till

• högstavinsten
    humlan14 skrev 2008-08-07 14:13:28 följande:
    Vi gifte oss i Svenska kyrkan i Palma, Mallorca. Allt funkade jättebra och vi kommer ha en liten "sommarfest" om några veckor hemma hos oss. Lycka till
    så ska vi också göra.

tror det blir en sommarvigsel i svenska kyrkab i skagen - bara vi - och sedan en sommarfest för vännerna! jag mailade SKUT - svenska kyrkan i utlandet - och fick adress till Skagen kyrkan. Sedan mailade jag dem och fick massa info tillbaka. Mycket lätt och smidigt!
Svar på tråden Någon som vill berätta om sin utlandsvigsel?