*Bukett, enklare rund variant
vet ej, min mamma binder buketten men säkert inte mer än några hundra
*Kort, kuvert, papper i två olika färger och band till ca 30 inbjudningskort
Vi skickade ut ca 35 inbjudningskort, dessa köpte jag handgjorda från tradera, inkl porto gick det på ca 400 kr
*Mannens kläder, kostym väst slips
Vi köpte kostym från esperit och hyrde väst, plastron, näsduk, alltihop gick på ca 3000
*Buffé till 50 pers inkl kaffe men ej tårta
Jag lagar maten själv och har bakat brödet själv. Fläskfile och kycklingfile köpte jag när det va bra pris i affären. Vi kommer servera potatisgratäng (köpt färdig från coop inkl värmeskåp) rödvinsås, brödbullar fyllda med örter, fetaost och olivolja, helstekt fläskfile gratinerad med getost, honung, ruccola och pinjenötter, kycklingfile med ädelost, bacon och persilja, och grönsallad, qournfile till vegetarianen...summa: 2500 kr för 60 personer men jag har nog köpt mer än tillräckligt (70 portioner potatisgratäng + 4 kg som jag gör själv , 10 kg fläskfile & 8 kg kycklingfile)
*Mängder öl vin cider alkoholfritt till middag + betalbar efteråt
Vi bjuder på alla dryck till maten och har fri bar efteråt...vi har köpt massor av öl,pops, vin, vodka, gin, 3 sorters rom, whiskey, cognac, baileys + massa andra likörer, mängder av läsk, lättöl, mineralvatten, groggmixer, juice mm...kostnad ca 3500 inkl bubbel till brudskålen
*Bordsdekorationer på 10 bord (ljus och blommor)
Dukar, ljuslyktor, servetter, rosblad, skålar fyllda med vatten och blommor och stenar, bordsplaceringskort, spetstyg till dekoration, ballonger, champagneglas och massa massa annat...
har inte exakta siffror men max 1000 kronor till våra 9 bord
Lycka till!