• weinlove

Var kan man kolla om nya namnet registrerats?

Det tar ca 1-3 veckor för nya namnet att registreras. Jag gifte mig lördagen den 12:e juli och har ännu inte kunnat byta kort och pass och grejer eftersom mitt nya namn inte registrerats ännu.

Vet någon härinne någon sida på nätet eller nåt telefonnummer man kan ringa för att ta reda på om det nya namnet registrerats?

• Svar på tråden Var kan man kolla om nya namnet registrerats?
  • Embo81

Kolla på skatteverkets hemsida, under folkbokföring och sen under tex pesonbevis. Måste ha e-leg.

Lycka till!

• weinlove

Ok. Har inget e-legg men man kanske kan ringa?

• Meiia

Måste väl vara skatteverket man ringer för att kolla det..eller? Går att ringa dit. Brukar vara ganska snabba att svara med.

• Pumpkin

Skaffa e-leg eller ring till folkbokföringen/Skatteverket.

• Munchkin

Du får hem papper från skatteverket så fort namnändringen gått igenom,och har du körkort får du automatiskt papper om att förnya körkortet av dom med.

• vintergården

För mig tog det ca 1 månad pga av semestrar och alla vikarier så sa dom iaf. Men men nu är jag officiellt oxå Fru Svensson. Det tar lite tid bara att presentera sig med det nya namnet =)
    Lycka till Wienlove och grattis

• weinlove
    vintergården skrev 2008-07-29 11:20:27 följande:
    För mig tog det ca 1 månad pga av semestrar och alla vikarier så sa dom iaf. Men men nu är jag officiellt oxå Fru Svensson. Det tar lite tid bara att presentera sig med det nya namnet =)Lycka till Wienlove och grattis
    Okej. Det är väl så här också antar jag. Ska ringa dit ändå och höra. Man vill ju kunna använda sitt nya namn. Tack så mycket för hjälpen.
  • propp

Jag gifte mig oxå den 12 juli och min namnändring gick igenom den 26:e, alltså tog det precis 2 veckor. Det är bara att du ringer Skatteverket och frågar, 0771-567567, tryck dig vidare till folkbokföringen.

Svar på tråden Var kan man kolla om nya namnet registrerats?