• Mrs Van Derkamp

Lagom bröllopsresa?Utan flyg

Hej!
    Jag söker efter en lagom bröllopsresa utan flyg.Har aldrig flygit förut och vet inte om jag skulle klara av det av personliga själ.Drömmer om stora resor som Australien,USA,Maldiverna,Söderhavet men det får nog förbli en dröm...Nu vill jag ha tips på lite vart man kan åka här hemma på en lagom bröllopsresa?Gotland,Danmark,Norge?Min syster bor på Gotland men man kan ju inte sova hos henne kanske,är ju trots allt en bröllopsresa.Kanske några nätter på Wisby Hotell?Eller västkusten?Smögens havsbad?Finns ju massor av ställen.Eller nått fint slott,gästgiveri eller liknande skulle passa?Om ni skulle åka på en sån bröllopsresa vart skulle ni helst vilja åka då?

• Svar på tråden Lagom bröllopsresa?Utan flyg
  • Pumpkin

Om jag skulle åka på en bröllopsresa här i Sverige skulle jag välja Stockholm faktiskt, och lägga alla sparade flygbiljettspengar på riktigt lyxigt boende och god mat under en vecka eller så

• chamor

Jag skulle bo i något slott vid vatten, åka på cykelturer i området, ha picknick med..

• Pumpkin
    Pumpkin skrev 2008-07-29 11:20:13 följande:
    Om jag skulle åka på en bröllopsresa här i Sverige skulle jag välja Stockholm faktiskt, och lägga alla sparade flygbiljettspengar på riktigt lyxigt boende och god mat under en vecka eller så
    Förresten så skulle Göteborg eller Köpenhamn funka bra också, för mig alltså
  • lycklig78

Det beror lite på när på året du har tänkt att åka.

Gäller det sommaren så hade jag valt Smögen havsbad.
    Så vackert!

• Meiia

Man kan hitta riktigt fina ställen i Tyskland. Känns som man är i utlandet!

• Pumpkin
    Meiia skrev 2008-07-29 11:30:39 följande:
    Det är man ju
  • Mrs Van Derkamp

Oj,var många förslag!Är inte så mycket för badsemester,men en tur till Köpenhamn eller Oslo kanske?Och bo på nått riktigt fint ställe?Eller nått slott,gästgiveri eller liknanade?

• Robina67

precis, beror lite på vart du kan tänka dig.
    Grythyttans Gästgifveri låter himla härligt!
    Krusenbergs Herrgård

det finns hur många slott & herrgårdar som helst om man känner för det

• lycklig78

Oslo tycker jag verkar riktigt sorgligt som bröllopsresa...

• mysifer

köpenhamn hade jag lätt valt!
    finns massor att göra där och det är en väldigt fin stad.
    detta kanske inte klassas som "fint" men jag tycker att det är vansinnigt häftigt och har länge drömt om en eller flera nätter där; www.hotelfox.dk

• Mrs Van Derkamp

Tågcharter till Italien kanske?

• sussa84

Kroatien är ju en bit att åka till men ska tydligen vara jättefint.
    man kan ju ta en bilsemester i europa, gjorde min arbetskamrat på deras bröllopssemmester.

• Donna Fortunata

Vi ska cykla längs göta kanal och bo på pensionat och värdshus längs med vägen!

• 27juni2009

Om ni bor i södra delarna av landet kna man åka över till tyskland eller polen på spa, vi har hittat ett jätte mysigt ställe i polen med slottsweekend o spa

• Jen82

Vi var i Köpenhamn på bröllopsresa (weekend):)
    Vi hade riktigt mysigt.
    I fredags åkte vi till helsingör och kollade in Kronborg slott :)
    Ja vi e skåningar så vi har nära vill danmark :P

• Ayeree

För att sticka ut lite så skulle jag nog välja att åka uppåt lappland och se på midnattsolen. Vandra, se på naturen och njuta av att få umgås utan att stressa över bröllopet.

• LCDS

Räknas Tyskland som inom Sverige? ;P hihi

Meiia skrev 2008-07-29 11:30:39 följande:
Svar på tråden Lagom bröllopsresa?Utan flyg