• Wiggy

Saknar en editeringsfunktion i forumet

Jag saknar funktionen att kunna ändra i sina poster. Ibland skriver man fel, stavar som en kratta, lägger inlägg i fel tråd osv. På alla andra forum jag är medlem på kan man ändra i sina egna poster. Vore bra med en sån funktion här med. Man skulle slippa en hel del dubbelpostningar.

• Svar på tråden Saknar en editeringsfunktion i forumet
  • Saltnes

Håller helt med!! För en "perfektionist" är det inte kul att märka att man postat ett inlägg som har stavfel, upprepningar och annat skoj och sedan inte kunna ändra det.

• Mattilda

Det fixar moderatorerna åt er, anmäl bara det egna inlägget (genom att klicka på den röda handen) och meddela felstavningen så åtgärdas det antingen genom ändring eller att inlägget tas bort.

Har själv gjort det flera gånger!

• Pumpkin

Ändra i inlägget kan vi inte göra, men vi kan ta bort det om det är väldigt otydligt eller om det finns andra skäl att ta bort det.

Har för mig att samma fråga har diskuterats på BTs systersajt Familjeliv och där var det någon som sa att man valt att inte ha en sådan funktion för att den kan missbrukas - man skriver något riktigt illa som man sen plockar bort innan någon ansvarig ser det. Kan tänka mig att man kör samma upplägg på båda sajterna.

Svar på tråden Saknar en editeringsfunktion i forumet