• B & S

Förslag med dessa delar?? hjälpa gärna...hjärnsläpp

Är intresserad av att skaffa nybildat efternamn och har redan ringt PRV om 3 olika namn och alla fick nej :( tur ja ringde o inte skicka ansökan! en dyr affär det.

Ialf dessa ord är av intr att ha med i namnet och nu behöver jag hjälp med kombinationer för jag har fått hjärnsläpp och han e inte bättre kan ja säga!
    OBS! orden står ej i nån favorit ordning!

*Vit

*Roos (jag har finskt blod och min mormor hette Grönroos men vi kan inte få det i "följande led tyvärr)

*Lux

*Luci

*Kristall

*Prisma

*Blanco

*Påfågel (fast den e skitsvår så hmmmm o de går def inte o byta till Engelsk version pga upptagen och föresten vill ja inte heller ha "cock" i efternamn även om de betyder tupp så har de faktiskt en annan betydelse som andv mera oftare nu för tiden. ;)

PS) mitt e fult "sson" med över 100 000 andv och hans är utländskt och kan inte ens kombineras med mitt. Jo o ja vägrar bära hans pga hans pappa och jag får lättare jobb med Svensk klingande namn (ja tyvärr funkar sverige så ofta, jag är inte blind).

• Svar på tråden Förslag med dessa delar?? hjälpa gärna...hjärnsläpp
  • Tooticki

Påfågelöga
    Roosdal
    Kristallvinge
    Roosvit
    Roosenvit

Bara sånt som kom upp...

• Mikabella

Du är såå bra på så mycket olika saker Tooticki!

Lite förslag från mig då...

Strandroos, Skogsroos, Havsroos, Ängsroos...Vet ju inte var ni bor men man kan ju inkludera miljön/favoritplatsen i namnet kanske?

• Tooticki

Påfågelvinge
    Påfågelfjäder
    Elfenbensvit

• Dristig

Månkristall
    Luxvi
    Alproos
    Vitroos
    Luxon

• B & S

Ooooo värsta julafton här ju! massor av fina jueeeee *klappar händerna som ett fån* :P

• Lavendelblomma

Lucivit
    Lucivall
    Lucirén
    Kristallroos
    Kristallström
    Luxberg

Funkar inte bara Blanco? Eller Kristall?

och slutligen...

..Påfågelsson :)

• lolinona

Luciroos
    Kristallprisma
    Luxblanco
    Kristallvit
    Vingevit
    Lucikris
    Luxroos

Ngt av dessa kanske?

• B & S
    Lavendelblomma skrev 2008-07-29 15:21:45 följande:
    LucivitLucivallLucirén KristallroosKristallströmLuxbergFunkar inte bara Blanco? Eller Kristall? och slutligen.....Påfågelsson :)
    Jag ringde om just Kristall och det är flera företag som har hela eller delvis det i namnet samt det finns Kristal med ett L tydligen redan som efternamn.
    Blanco är ett Italienskt namn har jag för mig så jag iddes inte ens fråga men annars hade den vart najz....tror jag sett nån väska eller sko som hade det namnet...hmm..jaja.

Ok måste bara säga att Påfågelsson va hur komiskt som helst...men kan tänka mig folks ansiktsuttryck när man presenterar sig ;)
  • B & S

Nu har jag tittat på ca 75% av alla förslag och det visade sig att det var MÅÅÅÅNGA som var upptagna :( va tydligen företags namn och restauranger och visa namn var redan tagna av andra människor så som "Strandros" och det är för nära "Strandroos" så det vet jag att dem inte godkänner.
    Men ja ger mig inte än :D

Jag tror jag hittade ialf 2-3st som e av intresse och som ev inte är "upptagna"..får ringa och fråga på dem imon.
    Forstätt gärna o hitta på fina namn för det kan ju hända att dessa ja ska fråga om är icke ok heller. Jag håller på själv för fult med att kombinera med de som ni skrivit och ibland byta ändelser på olika. Googlar också på för fullt och kollar namnstatistik på SCB!!

Dags för middag nu...

• gusjma

Vitros är hlet klar min favorit. Det låter heller inte så konstlat. Å andra sidan är det bergis redan taget just därför...

• Lavendelblomma

Lucikris :) hihi
    Det lät lite galet

lolinona skrev 2008-07-29 15:35:05 följande:
    LuciroosKristallprismaLuxblancoKristallvitVingevitLucikrisLuxroosNgt av dessa kanske?
  • 23maj2009

Skogsroos
    vet att en bekant till mig tog namnet skogstjärn för ett antal år sedan..
    Hoppas det går vägen i denna djungel!

• Holly Short

Kan man inte kolla på www.ratsit.se om det redan finns någon med respektive namn? Där hittar man t.ex. både Skogtjärn och Skogstjärn.

• Soon and very soon

luxroos var ju coolt! har inget eget förslag dock sorry!

• thn0808

Roosberg
    Rooslöv
    Roosvall
    Roosholm
    Roosblom
    Roosvik
    Roosdahl
    Roosman
    Roosgrind
    Roosgränd

Jag fastnade för Roos* =)

• B & S

Jag ringde igen idag och frågade om sisådär 8st snarlika och fick ALLA till sökbara inkl en som tydl va ett förnamn men det var fullt sökbart och det var en som kom härifrån.

Jag satte mig ner och tog mig ca 2 dagar och verkligen klurade på vad det var som jag ville ha "fram" av namnet och vad det skulle stå för som har med mig att göra och har nu fått nr versionen då godkänd förutom alla de andra då :D så nu har jag äntligen valt men vill inte avslöja riktigt än för först ska jag skicka in det :D vill inte att folk e så elaka men tyvärr finns det alltid nån lurefax som stular ens grejer mit framför näsan på en så därför skriver ja det inte heller.

Jag kan ialf säga att jag valde 2 ord och hade dem översatta till Latin och så huxflux fick jag något som faktiskt lät "svenskt" ändå som en bonus. Jag hade mest tänkt på att det skulle låta uttalbart, matcha mitt namn någorlunda och att det betydde "rätt poäng".
    Undra just va släkt/vänner kommer tycka men o andra sidan struntar ja i det eftersom de är ju inte dem som ska bära det...orginellt är det ialf :D

Vill ialf säga tusen tack till alla för all hjälp för det har faktiskt hjälpt massor och jag fick idéer som utvecklade sig till andra idéer i sin tur så man kan säga att några här va faktiskt med på ett hörn! :D :D Kul att nån brydde sig att klura lite!

• B & S

skulle stå "nu fått nr 1 versionen då godkänd"

• gustafmatilda

Vad roligt att du kom fram till ett som du gillar och som du fick godkänt för! Grattis! Det ska bli roligt att höra vad det blev sen när det har gått igenom! =)

Svar på tråden Förslag med dessa delar?? hjälpa gärna...hjärnsläpp