• MissMarilyn

Fotograf vid förlovning?

Jag och min pojkvän ska förlova oss på vår 2 årsdag i oktober.

Är det någon som anlitat en fotograf för förlovningsbilder?
    Jag tänkte ev göra det...
    Bara lite enkla bilder på den platsen där vi var på den dagen vi blev tillsammans.
    Vid en strand!

Vi vill helst förlova oss på just vår 2 årsdag men det är en söndag... Är det okej att fira på lördagen men ändå ha den officiella dagen på söndagen, om ni förstår vad jag menar?

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Fotograf vid förlovning?
  • f1bride

Vi anlitade ingen fotograf, dels för att jag inte visste om det (anade dock ). Har aldrig hört talas om någon som har anlitat någon heller, fast jag tycker att det låter som en rolig idé! Jag saknar verkligen foton från vår förlovning

Ni kan ju alltid höra er för om det finns någon "amatörfotograf" vill fota, det blir ju billigare och fina kort! (Om ni inte vill lägga ut en massa pengar på det förstås)

LYCKA till med förlovningen!

• f1bride

*visste om att vi skulle förlova oss den dagen!

• Hullda

Vi tog kort på våra händer med ringarna, med våra mobiler! Hade nog inte blivit så mysigt med en fotograf närvarande.

• rosesarered

Vi hade det såhär:
    Min sambo friade i februari. Vi valde ringar och spånade på en helg då det var lägligt att hitta på något romantiskt. Vi tog på oss ringarna först i slutet av mars! men har datumet som min sambo friade som vår förlovningsdag (ingraverat i ringarna).
    Dagen efter att vi tagit på oss ringarna tog en amatörfotograf bilder på oss. Det blev för oss "förlovningsbilder" även om de inte är tagna just när vi tog på oss ringarna

• Prärieklocka

Jag har sett bilder från killar som anlitat en "stalker" när de skulle fria, alltså en fotograf som på avstånd följer efter och fotograferar och fångar den intet ont anande tjejens reaktion. Blev riktigt häftiga bilder. Kan det ha varit i nån tråd här...? Ett väldigt amerikanskt fenomen, men kul.

Skulle gärna ha haft bilder från när vi förlovade oss men som vanligt så glömde vi att fota öht, typiskt oss. Eller, jag visste ju inget om frieriet men hade inte en tanke på det sen iaf.

Tycker absolut att du ska anlita en fotograf, vilka härliga bildminnen ni kommer ha sen!

• typjennifer

Jag fotograferar gärna :D haha!

• MissMarilyn

Nu har jag bestämt mig och det blir en fotograf vid förlovningen! =)

Och han jag ville ha kunde!

Det ska bli jätteroligt! =)

Svar på tråden Fotograf vid förlovning?