• Anki82

Barn innan bröllopet

Hej
    Känner att jag måste fråga, jag längtar otroligt mycket efter barn och det gör även min M2B. Vi är båda väldigt barnkära.
    Vi planerar att gifta oss i augusti 2009. Mina P-piller är slut nästa månad och vi funderar nu på att försöka skaffa bebis innan bröllopet. vad tycker ni? ska vi vänta eller försöka innan,några av anledningarna till att jag känner att jag vill försöka nu är vi fick ett missfall när vi bara varit tillsammans ett par månader. samt att min syster har haft jätte problem att få barn fått ca 7 missfall gått på massa utredningar hon har en son på 4 som hon fick genom att äta progesteron hela graviditeten samt en son som hon födde i jan 08 men som dog efter 3 dagar de har fortfarande inte fått nåt svar på varför. min mamma hade oxå problem att bli med barn enligt min pappa. En annan anledning är oxå att min mamma dog när jag var 15 hon var 50 av cancer vill inte va gammal när jag får barn om samma sak skulle hända mig, kanske låter konstig men det är så det känns. skulle verkligen uppskatta andras åsikter. Anki

• Svar på tråden Barn innan bröllopet
  • matildaochniklas

Om jag var du skulle jag nog försöka på en gång. Jag skulle gärna skaffa barn innan bröllopet, det är bara det att jag vill gå klart skolan först och har 1,5 år kvar.

Lycka till!

• lillP

Det är väl klart att ni kan börja med försöken redan nu Om du är gravid eller ni precis fått bebisen vid bröllopet så är det bara att anpassa. Finns ju jättefina brudklänningar för gravida och man kan ju alltid kombinera dop och bröllop Lycka till

• Freckles

Först måste du nog bestämma dig för om du kan tänka dig att vara gravid när du gifter dig. Det kan ju ta ett par månader innan man lyckas bli gravid och då kan det ju infalla så att du e gravid vid bröllopet. Eller så gör ni försök nu och lyckas det inte innan december, så väntar ni till efter bröllopet.
    Lycka till!

• emmison

Om ni känner er säkra på varandra i ert föhållande och att båda vill ha barn så tycker inte jag att ni har nån anledning att vänta! Som sagt det kan ta tid!
    Vi fick vår dotter i april och planerade att döpa henne nu i augusti det hela ledde tiil att vi slår ihop det med vår vigsel!!!
    Varför är du osäker?

• Krokodill

Klart ni ska försöka! I sämsta fall får du dricka alkoholfritt på bröllopsfesten och hur illa är det på en skala? Inte särskillt...
    Se det som ett tecken att p-pillren är slut! Lycka till!

• patti87

kör på ni tycker jag :)

vi började redan i juli 07, har varit gravid 2 ggr men båda har slutat med missfall tyvärr ;(

nu är vi gifta sen en månad tillbaka och ingen bebis ännu...

de kan ta tid...men de kan lika gärna gå fort innan man blir gravid...derför tycker jag att det inte spelar någon roll om man väljer att skaffa barn innan bröllopet eller efter...

• Anki82

Hej tack för era svar. det som vi egentligen tvekar om är väl om vi ska vänta till efter bröllopet men det känns på nåt sätt som det alltid kommer vara något om man ska vänta på den perfekta tidpunkten om ni förstår vad jag menar?

• Soon and very soon

att skuta upp bröllop är inte svårt.. men att bli med barn kan ju vara! Barn är det bästa och jobbigaste som finns!!
    Lycka till med "nuppandet"

• aikidoaasa

Ni kan ju börja nu om ni vill... men tänk på om du vill vara rund om magen när ni gifter er...

• esset50
    Anki82 skrev 2008-07-30 18:30:47 följande:
    Hej tack för era svar. det som vi egentligen tvekar om är väl om vi ska vänta till efter bröllopet men det känns på nåt sätt som det alltid kommer vara något om man ska vänta på den perfekta tidpunkten om ni förstår vad jag menar?
    Barnen kommer när de kommer.
    De behöver inte vara planerade, men har rätt att vara välkomna

När jag läser TS-inlägget så tycker jag att ni ska starta genast.
    Det finns bekymmer, och bekymmer. Vad jag förstår så skulle en jättemage på bröllopet inte vara något bekymmer... För er iaf...

Jag var gravid på vårt bröllop, ammade när vi firade vår första bröllopsdag, gravid när vi firade vår andra bröllopsdag...
    Sedan dess har vi firat 19 ggr utan varken eller
    Vad jag ville säga med det var: ALLT HAR SIN TID.
    Ni vet bäst själva hur ni ska fördela ER tid.
  • Anki82

Har pratat över det nu med m2b öch vi har bestämt oss efter att jag la in era kommentarer i diskussionen=) att när pillren är slut så försöker vi och får se vad som händer, åh här ska nuppas=) längtar så efter en liten=) Kram o tack alla!

• esset50

Lycka till.

Förutom att barn är så söta, särskilt när de sover...
    så är de så trevliga att tillverka

• lillP

Vad kul! Hoppas det går vägen nu och att du(ni) slipper komplikatoner

• Krokodill

Lycka till!! Jag håller tummarna!

• Hedebris

vi fick vår son i mars. vi gifter oss nästa vecka

• Freckles

Härligt att ni tog ert beslut tillsammans och som passade er bäst! Det brukar ge det bästa resultatet då oavsett vad som händer. Lycka till!
    Kram

Svar på tråden Barn innan bröllopet