• Coffeegirl

Naturskön vigselplats i Skåne

Jag och min m2b bor i Skåne och vill gifta oss borgerligt nästa sommar. Vi har precis börjat fundera på vigselplats och festlokal. Vi vill gärna ha tips på vackra platser i Skåne där man kan ha en vigsel utomhus (eller inomhus om vädret hindrar)och festlokal.

Någon som vill dela med sig så är vi väldigt tacksamma! Vi bor i Lund, men det måste inte vara i närheten.

• Svar på tråden Naturskön vigselplats i Skåne
  • Essovich

Jag har hört några som gift sig i en borgruin i Trelleborg, vet tyvärr inte mer men kommunen har ju säkert mer information.

Vad sägs om Stens huvud? Otrolig utsikt:)

/Jessica

• Essovich

Ale stenar i Kåseberga?
    /Jessica igen

• allehanda

Hallamölla vid Christinehofs slott
    Backåkra vid Hagestad
    Skåne-Tranås www.skanetranas.com
    Prästens badkar i Vik
    Brösarps backar
    Kronovalls slottspark
    ja kanske är inte alla ställena en bra kombination vigsel+fest men det är fina platser!!

• JuP

En kompis till mig syster gifte sig i parken i Alnarp. Inte längt från Lund och massa vackra ställen att välja på. Sen hade de fest i en lokal som ligger på området.

• Kärlek ger näring åt själen

Botaniska i Lund Det är så fint där
    Skulle det regna kan man spänna upp ett tält som ni står under hihi

• Coffeegirl

Jup:
    Har inte alls tänkt på Alnarp. Vet du vad det var för byggnad de hade festen i? Hur gjorde de med maten då tro? Eget, catering? Om du har möjlighet att ta reda på det så blir jag glad! :)

Allehanda: Skånetranås ska jag kolla upp, där finns det u festlokal med :)!

Kom gärna med fler förslag på vackra platser, helst även med festlokal i närheten!

• Brud28

Skälderviken i Ängelholm!

Vi gifte oss där i Lördags vi hade vigseln på Lingvallen, sen hade vi festen efter i samma lokal.
    Vigseln var ute på uteplatsen med utsikt över havet

• JuP

Kollade med min syster och hon googlade snabbt fram restaurangen de var på. Heter (inte helt otippat)restaurang Alnarp. www.alnarp.se/

Tror det var så att restarangen stog för maten men att brudparet hade med dryck själva. Sen var lokalen på någotvis möjlig att dela av så de hade en del för middag och sen öppnade de upp och hade en del som dansgolv.

Hoppas det var till hjälp för dig.

• Coffeegirl

Jup: Tack för att du kollade upp Alnarp åt mig!! Ska kika på det! Jag ska även kika på de andra tipsen jag fått :).

Skicka mer! ;)

• Coffeegirl

Brud 28:
    Kikade in på Lingvallen nu och det ser väldigt mysigt ut. Vilka prisklasser talar vi om? Fixade de mat och dryck? Hur många var ni?

Svar på tråden Naturskön vigselplats i Skåne