• Anki82

Trött blir jag!

Jag blir så trött! jag är yngst i min familj har 2 äldre systrar.
    Har alltid haft lite problem med att säga ifrån till min mellan syster hon är extremt bossig o oftast känns det som att det är bättre o bara låta henne få som hon vill utan för hon får sådana utbrott.
    Men nu har hon gått för långt.
    Hon plus min andra syster ska vara bridesmaides på mitt bröllop nästa år.och då jag bor utomlands är det lite svårt o få alla på samma ställe o kolla klänningar, Jag har hittat min drömklänning när min äldsta syster va här och kommer beställa den på nätet. Min äldsta syster som är ca strl 50 samt 184 lång provade samtidigt en matchande bridesmaide klänning från samma leveratör när vi va i affären den va axelbandslös men min goa syster sa att är det den du vill ha så bär jag denna det är ditt bröllop kanske kan fixa en bolero eller nåt så jag kan täcka armarna. Inga som helst problem.
    Min andra syster som då befann sig i sverige o är en strl 40-42 bar en axelbandslös på min systers bröllop som hon köpt själv...
    Tycte när vi maila bilder att nej den vill jag inte ha ser tjock ut i axelbandslös nej nej nej...
    Ok fine blev lite lessen men sa till henne idag att fine kolla på hemsidan hitta en klänning från samma designer så köper jag den i den stil du vill ha men samma färg som de andra (min klänning är ivory med färgat släp) va gör människan hon går in o tittar o börjar messa på msn denna tycker jag om o denna o denna gick in o titta på¨de 4 som hon gilla guess what de är ALLA axelbandslösa.... samma stil o skärning men bara för att hon inte va med så dög inte den vi hitta utan de hon hitta duger. överreagerar jag som blir sårad av detta det är ju ändå mitt bröllop... Anki

• Svar på tråden Trött blir jag!
  • aikidoaasa

suck... jag känner igen typen...

• Soon and very soon

en del kan inte låta andra tycka.. är nog en slags sjukdom, förstår din frustration, min mor är åt samma håll

• Anki82

Det värsta är bara att jag inte vet riktigt hur jag ska ta upp det med henne utan att det bara ska bli värre. Blir bara så trött på henne men alla människor är väl olika antar jag,

• Aleta

Du kan ju köra en fuling och helt enkelt beställa den klänningen som du tänkt från början utan att säga något. Hon kanske inte märker skillnaden om den liknar de fyra hon har föreslagit?

• MarianneL

haha. ja förlåt. jag förstår att detta är jättejobbigt för mig, men det är ju faktiskt lite komiskt att vissa måste hålla på o krångla så mycket. Det gör ju bröllopsplaneringen så mycket enklare för oss brudar ;)

du kan ju försöka skämta lite med henne o se om hon fattar peaken :p Typ "Nämen vilka fina axelbandslösa(!) klänningar du hittat" eller så bara fråga rakt ut om det är något som gör dessa modeller mycket finare en den modellen du hade hittat.

• Anki82

Ja ska nog prova nåt sånt.

• MarianneL

jag menade så klart jättejobbigt för DIG (inte mig)

Svar på tråden Trött blir jag!