Transport vintertid
Hej,
jag har försökt att hitta någon äldre veteranbil att åka med på vårt bröllop på lucia 2008. Men hittar ingen. Helst Rolls Royce el något. Något som har något tips i Stockholm?? Tack på förhand!!
Hej,
jag har försökt att hitta någon äldre veteranbil att åka med på vårt bröllop på lucia 2008. Men hittar ingen. Helst Rolls Royce el något. Något som har något tips i Stockholm?? Tack på förhand!!
Har oxå letat i skåne dock, men det verkar som dom bara kör vår sommar o höst säsong.
hittade några länkar när jag googlade
www.bfm.nu/stock1.htm
www.hyrahyra.se/items/index/category/104
men jag vet inte hur många det är som kör med sina veteranbilar under vintern. Tror de flesta ställer in dem över vintern.
Ja, trist tycker jag... har även tittat på häst & vagn.. men det är för långt. Har pratat med dom på bfm.nu och dom har inga äldre bilar som kör på vintern. Så jag får leta vidare... Ingen annan som har något bra annat tips på transport under vintern?
Vi kommer att åka limo... kanske inte är lika läckert som en veteran, men lättare att få plats med klänningen
Har oxå funderat på häst o vagn. Vi har oxå för långt men i så fall hade vi åkt bil/taxi och bara häst o vagn sista biten.
Frågan är om det är värt dom tusenlapparna för att anlända in style?
skulle gärna vilja...
vi hittar ingen annat än limo.... någon som vet vad veteranbil skulle kosta ungefär, limo kostar 2000 kr/tim
kolla länkarna ovan. tror det finns en del prisuppgifter
Det ligger mellan 2500 - 4000:- beroende på bil, men då får man låna den i 3 timmar med chaufför.
Den där första länken var bra... www.bfm.nu/stock1.htm
Där fanns många fina bilar som jag kan tänka mig att de kör även vintertid. Vid en bil stod det uttryckligen att den körs året om men EJ i vinterväglag.
Vi gifter oss 17 januari 2009 så det är viktigt även för oss att få tag på en bra bil. Patric är rullstolsburen och då är det bra med stora baksäten. Dessvärre vill han inte ha nån färg utan svart eller möjligen nån beige/vit.
Man får ha den i 3 timmar och det blir perfekt att först hämta upp mig och då min dotter o grannen vi ska vara hos (fixar hår, smink o klär mig där)... åker till kyrkan. Efter vigseln blir det jag o min man (ler o njuter av att få säga så) som körs till bygdegården vi ska ha festen i. Det hinns gott o väl på tre timmar.
Tipsa gärna om ni hittar nåt annat.
Lycka till!!
Vi tar våran egen sportbil BMW 850 Ci-97. Min far får köra oss och vi får verkligen hoppas att jag får plats men hela min klänning *ler*
verkar som om veteranbil är uteslutet då de ej vill köra om det är halt eller om vägen är saltad...