• Sellen

Tips/varför(?) Vinterbröllop

I tankarna har jag planerat (inför framtiden) ett sommarbröllop men så slog det mig att ett bröllop under någon av vintermånaderna skulle kunna bli mysigt när mörkret har lagt sig eftersom jag är så förtjust i tända ljus etc. Snön går väl dock tyvärr inte att räkna med längre... Har ni som ska gifta sig/gift sig några tips och tankar kring vinterbröllop som skulle kunna göra en än mer sugen på det?

Sen kanske man inte endast kan bestämma datum utifrån vilken årstid det är... :)

• Svar på tråden Tips/varför(?) Vinterbröllop
  • Fenixx

brinnande facklor
    eldshow
    släde
    tomtebloss

tycker det är så fint med vinterbröllop och alla ljus.

• gusjma

Man behöver inte hoppas på uppehåll, 20 grader och sol... Bara det är nästa skäl nog känner jag som gifter mig nu i augusti

• lillP

och så behöver man inte "trängas" med alla andra brudpar

• Fenixx

och folk har något roligt att se fram imot i vinterrusket och ofta lättare att få dem lokaler, kyrka man vill ha då det är lågsäsong.

• Im yours

Vi planerar att gifta oss på nyårafton 2010. Så jag puffar lite, *l

• esset50

Kyrkan nedsläckt med alla 253 levande ljusen tända...
    Bara ett par spots i koret, (så prästen ser att läsa)
    Marschaller på gången upp...

Adventid/juletid med julgranar i koret..

OM ni tänkt er kyrklig vigsel vill säga...

(Hemgjord)Glögg till välomstbål...
    Inget krav på solbränna.

• 090801

Vi gifter oss i november som vi egentligen är årets tråkigaste månad. Men vi blev tillsammans i november och förlovade oss i november, så varför inte fortsätta?? Dessutom tänkte vi att vi skulle göra något roligt av en annars så tråkig månad!

• Mrs Van Derkamp

Fyrverkerier!Har oxå drömt om vinterbröllop,vore så mysigt att åka häst&släde till festen...

• esset50

090801 skrev 2008-07-31 21:09:23 följande:

Vi gifter oss i november som vi egentligen är årets tråkigaste månad. Men vi blev tillsammans i november och förlovade oss i november, så varför inte fortsätta?? Dessutom tänkte vi att vi skulle göra något roligt av en annars så tråkig månad!
    Precis vad som behövs i denna grå tid.

O ingen gnäller att de inte har tid pga julsök

Många levande ljus

Färgtema GRÅ!?!
  • lillP

vi kommer att gifta oss i mellandagarna (27dec). Har än så länge inte stött på några nackdelar utan bara fördelar Som jag nämnde innan, behöver inte trängas med någon annan som gifter sig. De flesta som jobbar med bröllop är inte uppbokade när det är dags för oss. Har fått det ställe, den fotograf, florist, frisör etc som jag(vi) vill ha. Däremot rekommenderar jag att man är ute i i god tid när det gäller bröllop i anknytning till storhelg. Risken är att många tänkt resa bort då, både gäster och de som ska jobba då

Sen är det ju väldigt mysigt med mörkret och alla ljus. Vi kommer att ha vigseln vid halv fyra. Så vi kommer att få bilder både från dagsljus och mörker.

Har sett att många väljer vitt, blått och silver som färger till vinterbröllop. Håller med om att det är vintriga färger men vi har valt att gå på varma färger istället Guld, creme och guld blir det. kommer att bli mysigt ihop med alla ljus

Svar på tråden Tips/varför(?) Vinterbröllop