• Pyron

Svårt med resa

Vi kommer att ha en "försenad" bröllopsresa. den kommer bli nästa sommar, då vi hinner fixa med barnvakter och se så att allt funkar.
    Men då kommer ju den stora frågan, vart?

Jag frågar min man och han säger att han vet inte riktigt, han trivs bra här hemma. Då är det upp till mig.

Jag vill inte ligga på en strand hela dagarna, men badar gärna.
    Jag vill uppleva saker. Jag vill vara med om något som inte kan kan hända/inte kan se här hemma.

Just nu har vi ca 25000 kr, men det blir ju mer om ett år. så kanske 30-35 tusen.

Någon som har något bra förslag?

• Svar på tråden Svårt med resa
  • oktober18

Barcelona! Bra bad mitt i stan, god mat och gott vin och framförallt oerhört mycket att se och göra! Fantastisk arkitektur, med Gaudis verk på första plats.

• Aleta

Gillar ni natur och att vandra?
    Madeira!

• Anki82

vi funderar på en resa 4 dagar las vegas 7 dagar hawaii eller nåt sånt går på ca 25000 för oss kanske kan va nåt?

• Blivande fru 080808

Meixco!! Har allt, helt underbart.

• Blivande fru 080808

Och hur stavar jag?? Mexico menade jag natuligtvis....

• Tjinglan

Jag föreslår Korsika. Jättefin natur, där kan ni hitta enskilda badvikar, vanda uppe i bergen, klättra(om ni gillar sånt), segla katamaran, strosa på strandpromenaden i Calvi och titta på alla fina båter, och njuta av det italiensk/franska köket. Med budgeten ni har kommer ni få riktig lyx!

• feministbrud

Har ni 30000 kan nu ju åka till sydostasien och se Angkor Wat i Kambodja och kombinera det med sol och bad i antingen Kambodja eller Thailand. Vi åkte i tre veckor förra året till Bangkok-Saigon-Siem Reap (Angkor Wat)-Ko Chang. Det gick på ca 35000 för två, inklusive flygresor mellan ställena och fint boende på standen i Ko Chang, i övrigt ganska sunkigt boende. Det var flygresorna som kostade, så har ni mindre pengar kan ni ju välja att inte resa runt så mycket.

• Pyron

Tack för alla bra tips. Ska kolla era tips närmre.

Tyvärr kan vi bara vara borta en vecka, då vi har barn här hemma.

Svar på tråden Svårt med resa