Lappis o Nenne -
sitter o läser igenom vad som hänt sen sist och hamnade på de sidor där ni skriver som kärleksförklaringar till era män och att ni längtar efter att se glädjen i era mäns ansikten när ni berättar om plusset, första UL, när barnet e fött o ni räknar tår osv... Jag måse säga att Åååååh vad jag känner med er! jag är inte lättrörd men det var nästan så att jag fällde en tår där. det känns helt sjukt att det ska vara så orättvist att några som mig o Vickan som blir gravida på en sekund o så andra som er som gör A L L T för att bli gravida...
Alla i den här tråden vill ha barn, alla oavsett bakgrund civilstånd o familjesituation, alla vill få gå o vara gravid o klappa på magen, att vara ute o gå m maken m en stor gravidmage och möta folk som ler o nickar igenkännande. Det är en underbar känsla och tyvärr inte alla förunnat...
för det e just det allt rör sig om, att man känner den där extra samhörigheten när man får ett barn som till hälften har dina gener o till hälften pappans, en sorts bekräftelse på ens kärlek till varandra är det ju ändå då man vill för sina gener vidare i den kombination som man tycker är perfekt.
det gör mig ont att ni båda (o tubbies o Frejis mfl men det var ni som skrev igår) har hittat den perfekta mannen att bilda familj med - och så fungerar det inte! jag är kristen o tror att allt har sin mening och att gud prövar de starkaste hårdast men det förändrar inte det faktum att det suger att vara den det inte fungerar för!
jag hoppas o ber för att ni också ska få välsignas m ett barn (eller flera) men om så inte är fallet hoppas jag att det finns en riktigt bra anledning till att så inte sker, det kan ju vara så att ni är bäst lämpade av alla att var världsföräldrar - ni kanske är så exklusiva och har så mkt kärlek att ge att ett barn inte anses vara nog, ni kanske ska adoptera för att hjälpa de barn som inget har eller bli fosterföräldrar, kontaktfamilj eller jobba ideellt m utsatta barn, vad vet jag? Ni verkar båda ha mkt stabila o kärleksfulla äktenskap och det är väl ändå just där ett utsatt barn bör få en andra chans?
om ni nu inte får biologiska barn kan ni ju ändå bli föräldrar, att adoptera ett barn e nog det största man kan göra för mänskligheten...
lycka till tjejer och massor m styrkekramar till er o era män!