• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Kan ju förresten berätta att Amanda lärt sig klättra/krypa uppför trappsteg Var ju hos brorsan i A'dam & där bygger de ju på höjden, eftersom marken är så dyr, så de bor i ett trevånings-radhus. Grindar i varje trappa, men den på bottenvåningen var öppen vid ngt tillfälle & jag tänkte att "det är ju lugnt, A klarar ju inte av att klättra upp". Jag hade fel Tittade bort en kort stund & vips står hon upp på tredje eller fjärde trappsteget. "Åh Gud" sa jag förskräckt utan att hinna tänka mig för (precis det man INTE ska göra...) - Amanda svajade till... och förblev stående *lättnadens suck* tills jag lyft ner henne

Mannen min får fullt upp nu när han börjar sin pappaledighet om ett par veckor!!

• Piggelin1

Tack, Lappis!!
    Japp - både här & i resetråden känner jag igen mina egna tankar/planer/inställning till väldigt mkt av det som du skriver Ska in i resetråden så småningom, men vet inte omj jag hinner skriva så mkt där idag.
    Ska förresten på AW idag, kul!

• Oms

Cissi - jag har läst dina inlägg om att vilja ha syskon, till abort, sen att börja försöka igen och sen att maken inte vill igen... det verkar som om ni har ett väldigt upponer förhållande m många käsnlostormar. Jag har själv aldrig varit i ett sånt förhållande då jag är en väldigt jordnära person men jag har lite vänner som lever precis om du (lustigt nog rätt så många vänner faktiskt). mitt råd till dem är samma som jag nu ger dig - stressa inte fram ngt beslut, ta det lugnt o avvakta utfallet av er relation innan ni funderar på ett ev syskon.

Att du redan har gjort en abort pga du o maken tyckte olika i frågan om syskon tycker jag visar tydligt på att ni har mkt att fundra på. för mig är abort helt otänkbart att göra - (jag betonar för mig o inte för ngn annan) jag skulle aldrig kunna göra det förutom om fostret eller jag har ngt allvarligt fel/skada/sjukdom. Däremot har jag många vänner som gjort många aborter av olika anledningar o i många fall har det absolut varit till det bättre om än inte några stora anledningar - i mina ögon- föregått aborten (knakigt förhållande, dålig enkonomi, jobbbyte etc). så se din abort som en varningsklocka - dvs den visar dig att allt inte e helt ok för att ni ska planera syskon idag. Du e ju lika gammal som mig har jag för mig så du har några år till på dig.

jag hoppas att allt ordnar sig mellan er och att det en dag känns helrätt till att utöka familjen, men till dess ska ni gotta er i det ni har, eran lillkille e ju supermysig och behöver all kärlek han kan få av er.

flera sa till mig att jag skulle "skaffa" ett helsyskon till min stora tjej på den tiden jag har aldrig förstått varför - ett barn till i ett förhållande som inte e på topp e ju galet! idag är jag mkt glad för att jag inte lydde deras råd för då hade jag haft 2 barn som fått gå igenom det den stor gått igenom och det vid oliak åldrar så nej tack - om förhållandet inte är på topp så inga felr barn!

sen tycker jag att helsyskon vs halvsyskon e så förlegat - kom igen världen, barnen e lika mkt släkt som du själv e med dem så varför kategorisera det hela?

så Cissi - KRAM!!

• MSW

Välkommen hem piggelin! Det är alltså bara ett par veckor tills du ska börja jobba? Spännande!

Läser med stort intresse dikussionen, men har haft turen i lotteriet att aldrig hamnat i en situation som jag behövt fundera i dessa banor, och känner därför att jag inte har så mycket att tillägga...

• Oms

Piggelin - när går din man på pappaledighet? min börjar 1 sept o då har jag varit hemma i 9 månader o ska tillbaks till jobbet igen - är det inte ngt liknande för dig?

• BrudSommar2006

Först barnledig medan Iris var på dagis i förmiddags och nu igen medan hon sover! Sedan ska vi ju in och träffa lille Victor, fast han är ju inte liten längre så jag får sluta säga så!!!

Vad det gäller förhållanden och barnlöshet så hade vi försökt adoptera om vi inte kunnat få egna barn. Om det inte hade gått heller så hade vi i alla fall försökt allt. Om maken däremot hade vägrat att adoptera så vete sjutton om jag inte gått på Sweets linje, jag har ju bara en chans i livet att försöka få barn, skulle han stoppat mig från den chansen så vete sjutton.

Jag visste faktiskt inte att man inte fick använda frysta ägg efter att maken gått bort. Vet inte om jag är varken för eller emot men jag trodde faktiskt att man fick det.

För mig är ett helsyskon till Iris viktigt av den enda anledningen att jag inte kommer att hinna gå igenom en skilsmässa och hitta någon ny att skaffa fler barn med innan det är för sent! Tur att det inte är någon skilsmässa på gång här!

• Izzie

Oms - Lika klok som vanligt!

Är barnfri idag! Min kära svärmor tog en dag ledigt från jobbet för att ta hand om matilda så jag skulle kunna vila lite. Maken lämnade henne igår kväll och ska hämta henne efter jobbbet, så det är lyxigt värre. Att svärmor dessutom skickade med maken en Topphälsa-tidning, lite fina praliner och lite lyxigt lösviktste att njuta av gör inte heller saken sämre... Japp, jag har världens bästa svärmor!

Örat däremot är inte särskilt mycket bättre. Har varit på mitt tredje läkarbesök idag och nu har de förlängt antibiotikakuren ytterligare över helgen. Läkaren skulle ringa till sjukhusets Öon-näsa-hals avd och kolla läget. Ev skulle jag få remiss till nästa vecka. Så jävla segt. Och ont gör det. Dessutom börjar jag förstå hur det är att vara döv. Krångligt faktiskt. Hängde inte alls med när jag var på apoteket tidigare idag eller på caféet för att köpa min lunchsallad...

• Piggelin1

Hej MSW - hur är det med dig??

Kloka inlägg som alltid från dig, Omsan!

Omsan, mannen min går på pappaledighet samtidigt som din, dvs den 1 sept! Idag har han sin sista semesterdag, jobbar sen i två veckor innan det är dags för hans nya "hemma-jobb"

För egen del är jag faktist riktigt peppad för att börja jobba igen nu! Firman jag jobbar på går ju inte speciellt lysande för tillfället & det lades ett stort varsel strax innan semestrarna, men pratade med min chefs chef för några veckor sen & han menade att jag inte behövde oroa mig det minsta. Trodde iofs inte det heller, men man vet ju aldrig Verkar som om det är en omorganisation på G, men tror bara att det är positivt för min del. Min närmaste chef är bra i vissa avseenden, men varken speciellt professionell eller affärsmässig, vilket kan göra mig lätt frustrerad mellan varven... Vet att min chefs chef sen ett bra tag tillbaka gärna skulle peta bort min närmaste chef, så vi får se vad hösten bär i sitt sköte

Men först ska jag njuta av de sista två veckorna hemma med Amanda!

Känner att vår tvåveckors europa-tour verkligen gav både mannen & mig en massa energi! Precis som för alla andra, så sliter det ju på relationen med barn, men vi har också pratat om det en hel del & nu känns det bara bra!

• gosnosen

oms - tack för tumhållningen! Däremot vet jag faktiskt inte om det är så enkelt att bara säga att "väljer han att gå så var han ändå inget att ha". Jag kan ju isåfall inte ge honom ett barn, och känner han att det är viktigare för honom än vårt förhållande så vet jag inte om det är rätt att inte låta honom gå. Ett biologiskt barn är ju något som för ens gener vidare... Jag har en fantastisk man som verkligen inte ser vår situation som att det är MIG det är fel på utan OSS, och vårt förhållande är viktigast för honom också. Men ingen kan se in i framtiden och se vad en konstaterad barnlöshet betyder, inte för någon av oss.

• Piggelin1

Izzie, har du öroninflammation??? Fasen vad jobbigt Tycker mest man hör barn som har det nuförtiden!

Hoppas att det ger med sig snart & NJUT av pralinerna & vilan

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen