Kefalonia?
Har du varit på Kefalonia?
Vad var bra resp dåligt?
Är ön värt ett besök?
Skulle vilja höra åsikter, själv älskar jag gröna öar och söker efter ett vackert alternativt till Madeira.
Tips?
Mvh Cecilia
Har du varit på Kefalonia?
Vad var bra resp dåligt?
Är ön värt ett besök?
Skulle vilja höra åsikter, själv älskar jag gröna öar och söker efter ett vackert alternativt till Madeira.
Tips?
Mvh Cecilia
Var där i början av sommaren och tyckte att det var en bra resa, så absolut värt ett besök! Bodde i Skala som ligger på öns sydöstra kust. En mysig, om än kanske lite "turistig" by, med låååång strand. Stranden var bra: inte långgrunt, klart vatten och inte överbefolkad. Restaurangerna var i vissa fall över förväntan och prisnivån helt ok.
Rätt dåliga vägar, men ändå kul att hyra bil ett par dagar då det finns mycket fint att se på ön.
Hmmm, något dåligt... Inget som jag kan komma på så där på direkten. Just Skala har inget direkt uteliv om man är ute efter det, men det finns det väl säkert andra ställen som har.
Kom hem från Kefalonia förra veckan och tycker att det absolut var värt besöket. Bodde i Lassi bara någon kilometer från Argostoli. Jättefin sandstrand med härligt klart vatten. Inte så mycket turister som det kan vara på andra grekiska öar och ínga jobbiga inkastare o försäljare. :) Håller med Saltnes att även om vägarna inte är de bästa så är det definitivt värt att hyra bil eller vespa och se sig om. Har fått se många fina vyer och tex. Myrtos beach ligger otroligt fint.
Det enda jag kan komma på som kan vara dåligt är den lilla flygplatsen. Endast tre incheckningsdiskar o när vi skulle åka hem var det tre flyg på kort tid så det va till att vara där tidigt och köa till vårt plans enda incheckningsdisk. Men är ju sånt man kan ta när det i övrigt har varit toppen.
Har ännu inte varit på Kefalonia, men Korfu (Kerkira) anses nog vara den grönaste ön i Grekland. Den ön är litet "italieninspirerad" (mat & arkitektur).
Till Zakynthos (Zante) åker många ungdomar och engelsmän. Håller man sig borta från särskilt Laganas och Argassi är den ön nog helt ok. Tyvärr är själva staden där "nybyggd" (pga tidigare jordskalv) och inte så söt eller så vit.
Parga anses var ett "bröllopsresemål".
Rhodos är ett "gammalt" turistmål, och har nog allt man kan önska sig idag (rosornas ö).
Kreta brukar passa alla smaker eftersom det är en stor ö med mycket "innehåll".
Skiathos och Skopelos kan vara bra alternativ för par och bröllopsresor.
När jag var på Zakynthos var vi på en dagstur till Kefalonia och ön verkar vara kanonfin
Annars kan jag rek Korfu, aldrig sett en finare ö