• Nancy Drew

Han vill att JAG ska fria!?

Jag och min sambo har pratat om giftemål en tid nu, och härom kvällen sa han att om JAG friade till honom skulle han bli jätteglad och säga ja direkt. Det är okej för mig, jag är inte gammeldags, men hur friar en kvinna? Gå ner på knä? Ska jag köpa en ring till honom? Blommor? Hjälp och tips tack!

• Svar på tråden Han vill att JAG ska fria!?
  • Daemia

Jamen det är väl samma sak som om mannen hade friat?
    Hur hade DU velat ha det om han hade friat till dig? Ring? Middag? Blommor? Bubbelbad och romantik....eller bara ett "vill du gifta dig med mig"?

• Nalle Puh 40

Jag gick inte ner på knä men hade köpt blommor, lagat tre rätters middag, köpt vin, en slipsnål i guld, hjärtan på bordet, massor av ljus och så frågan i soffan efter maten.

Blev jätte mysigt och han sa ja och bröllop blir det 30 maj 2009

• MrsC

Åh så spännande med frieri!! Gör precis som du själv vill.

När jag friade till min man hade jag köpt blommor och bokat bord på en fin restaurang (då han verkligen uppskattar god mat och dryck), men jag friade hemma i soffan innan vi gick iväg. Ringarna gick vi och köpte tillsammans dagen efter.

Lycka till!

• tågjäntan

Jag hörde en kompis som hade friat 29 feb - på skottdagen. Det sägs ju att det är en dag som kvinnor får fria på . I alla fall, hon hade köpt diamanter, antagligen i någon fin smyckeask, som hon sedan tänkte att han skulle ha på manchettknapparna när de gifte sig. Det var en lite rolig och annorlunda ide. Men det känns som att manchettknappar inte är något som man använder så ofta annars.

• Nalle Puh 40

Jag friade på skottdagen

• Sebastiána

Hihi...fast så som han sade har han ju faktiskt nästan friat.

Min sambo frågade vid ett tillfälle vad jag skulle svara om han friade. Jag sa att jag skulle svara ja...så vi har ju NÄSTAN bestämt oss...

• Fotbollsfrun

Min sambo ville fria själv - stort och pampigt skulle det vara, men jag tyckte att han hade tillräckligt med tid på sig och "hotade" med att jag skulle fria på skottdagen om han inte fick tummarna loss... Sagt och gjort, frieri blev det och större än han någonsin kunde tänka sig ha ha ha. Jag fick ja och vi gifter oss midsommarafton 2009.

• kanskesnartgifta

det var ingen av oss som direkt friade. vi pratade om att gifta oss, sen förlovade vi oss och nu ska vi gifta oss.:) jag har ju alltid sagt att jag ska gifta mig året efter jag förlovar mig. tar förlovningen som ett frieri, vissa gör ju inte det (vet inte om TS är förlovad) utan förlovar sig och sedan väntar på frieri...

• Nancy Drew

Tack för alla fina frieri-berättelser!

Jag tror frieri/förlovning i vårt fall betyder att det är dags att gifta sig. Vi vet redan att vi vill leva ihop resten av livet så det behöver inte bli en så stor grej.

Det är nog bäst att han får välja ring själv, så får han en han gillar. Jag funderar på att köpa en ploj-ring med en jättestor sten i, att ha vid själva frieriet så väljer vi ringar ihop sen.

• feministbrud

Fireri/förlovning betydde i vårt fall att vi vill gifta oss. Jag frågade bara efter en romantisk middag (som skulle vara en picknick, men det ösregnade). Vi kollade på fotboll.

Vi köpte sedan ringarna nästa dag och fick dem en vecka senare med datumet då jag friat ingraverat.

Svar på tråden Han vill att JAG ska fria!?