Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Nu har jag också hittat hit. Det märks att det är dåligt väder på utsidan. En kväll och ni har lyckats få till över 40 inlägg.

När jag tittade in här först funderade jag på om det var någon förvirrad brud som inte hittat till vår septembertråd. Men det var ju ni... den kära septembertråden som startat på nytt! Bra Snart fru Wennerström. jag tänkte att ajg inväntar så att det inte bara blir jag som tar "äran" och öppnar nya trådar.

Shit vet inte var jag skall börja svara.

Pratade ialla fall med min bror igår. Han hade förslag på att göra en tårta med choklad och citronsmak. Lät jättegott, får väl bara se till att provsmaka det en gång först.

• lanovia 08

Naglar tänkte jag fixa själv. Har aldrig något speciellt fixade naglar annars så ingen anledning att lägga hundralappar på dem denna dag. Så det blir att fila till dem lite snyggt och på med nagelglans så är jag nog nöjd sedan.

Frisyr vet jag inte riktigt hur jag skall beskriva. Men typ den mest klassiska av alla uppsättnignar. Lockat och uppsatt. Förstår ni då? Avil, hur långt hår har du? Jag har page strax under hakan och frisören sa att det inte är några som helst problem att sätta upp det. Om du letar upp bilder på den frisyr du vill ha innan du åker ner så går det nog att lösa även om du inte kan så mycket engelska. Men var det inte du som skulle ringa till en svensk frisör på cypern??

• lanovia 08

Ooohhh... vilken nostalgi! Tänk då var vi ett gäng förvirrade brudar som precis bestämt datum med våra älsklingar och knappt hade koll på allt som fanns att göra. och det var ett helt år kvar!! Nu har vi bara en fjuttig månad kvar, tänk vad tiden går!

Ankan80 skrev 2008-08-04 16:25:25 följande:
    Hihi...hittade den första...tror jag iaf www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2492464-1.h...
  • lanovia 08

Snart fru Wennerström, jag vill inte vara glädjedödande. Men kommer ni inte ha tal under middagen? Jag tänkte på musiken om det kanske blir mycket i allt prat mellan gästerna och alla tal att samtidigt ha musik.
    Men det beror sig så klart helt på hur ni lagt upp allt med tal och så. Kan självklart bli supermysigt med musik också.

Ankan 80, jag tyckte båda menyförslagen lät super men hade nog också valt första.

• lanovia 08

Jo har väl hänt att man köpt en eller annan grej som man kanske inte kommer behöva... jag funderar t.ex. på varför jag gått och köpt massa dyrt smink på make up store när jag knappt kommer använda det och frisören har smink.
    Menmen...

• lanovia 08

Snart fru W har iof inte vart inne på youtube och kollat men ett förslag som slog mig ikväll, Jason Mraz har väldigt lugn och bra bakgrundsmusik. Det pratade faktiskt jag och sambon på senast igår vilken bra musik det är att sitta och prata till.

Grattis Tutik och Prasart.

Vi skall åka två veckor till Tunisien. Åker 10 sept, längtar. Skall bli så gött, med tanke på våran obefintliga semester denna sommar så behövs det nu.

• lanovia 08

Mina föräldrar har sagt att de vill betala buffén. Jag har ifrågasatt det och frågat om de verkligen vill. Men mamma svarar bara att vi gör väl som vi vill med våra pengar, alltså vil vi betala er mat så gör vi det. Tja vad skall man säga??

Men vi har absolut inget emot hjälpen. Det som stör mig är att mina föräldrar skall lägga runt 10 000 kr och sambons föräldrar inte tänker hjälpa till med några pengar. MEN jag vet att jag inte får tänka så. Vi hade ju från början tänkt att klara det helt själva, och har också pengar undansparade så att det räcker till hela bröllopet. Ändå kan jag inte låta bli att få mina onda tanker... :-/

matildaochniklas skrev 2008-08-05 22:41:20 följande:
    Får ni bidrag av era föräldrar?
  • lanovia 08

Ja! Nu vågar jag knappt blinka längre för tiden kommer springa iväg. 1 månad! 4½ vecka!!! Ojoj! Snart är vi fruar!

matildaochniklas skrev 2008-08-06 00:14:33 följande:
    Bara en månad kvar nu!
  • lanovia 08

Ja det är helt otroligt. Man vågar knappt gå ifrån datorn för när man återvänder har man massa att läsa.

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-05 22:17:26 följande:

haha kunde inte låta bli att titta, vi slår gårdagens rekord, idag blev det 60 inlägg jämfört med gårdagens 40, nu är vi uppe i 100 inlägg.. lite statistik är väl aldrig fel så här på kvällskvisten..hehe.. är nog för trött tror jag
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!