Inlägg från: Ankan80 |Visa alla inlägg
  • Ankan80

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Hehe!
    Ja, det är svårt det där.
    Jag har mest hängt upp mig på köttet i huvudrätten.
    Kalvrostbiff låter väldigt gott.

aprilsolen skrev 2008-08-05 11:55:28 följande:
    Oj, jisses, hur har ni hunnit skriva så här mycket i nya tråden? Jag som fortfarande är kvar i meny-diskussionen... Ankan80 - eftersom vi ska ha meny nr2 så tycker jag självklart att ni ska välja den Vi ska alltså ha:Räk- & laxtartar med mango & avokado smaksatt med senap & gräslök,samt toppad med en citron & örtcreme. Serveras med ädelsallad & hembakat knäckebröd samt balsamicovinegretteKalvrostbiff med en kraftig Madeirasås samt säsongens primörer serveras med en potatiskaka smaksatt med ost & örterVit chokladmousse som serveras med en skogsbärssorbet samt en Calvadossmaksatt äppelsås och en espresso- & chokladsirapoch tårta - som vi nog ska baka själv. Någon som vet om man kan köpa marsinpanrosor styckvis från vanliga bagerier, borde man inte kunna det?
  • Ankan80

Ahh...jag har köpt en rikig korsett från Vollers.
    Men har kommit fram till att jag inte behöver den.
    Dels kan jag bara bli typ 3cm smalare (för annars kan jag inte andas) dels så har jag eg. inga bilringar att trolla bort.
    Klänningen har ju korsettsnörning så den kommer fixa det till mig. Helt onödigt alltså.

Så nu försöker jag sälja den, men kommer ju garanterat gå med förlust

Fler som köpt onödiga saker i hela den här hysterin?

• Ankan80

Ja, det är inte så farligt. Du kanske kan använda det vid något annat tillfälle?

Ja, en lite väska är nog bra. Jag fick en med när jag köpte klänningen.

Förresten köpte jag ju två klänningar. DET är onödigt.
    Nu har jag dock lyckats sälja den ena. Dock med förlust. Men roligt om någon kan använda den.

• Ankan80

När vi började planera visste vi inte att vi skulle få 45000 i bidrag av våra båda föräldrar, så det kom som en trevlig överaskning.

Vi åker på måndagen efter bröllopet till Parga i Grekland.
    Lite lagom tror vi.

• Ankan80

aprilsolen:
    coolt med båtresan!!

• Ankan80

Jag skall ha ett halsband av kristaller (finns i galleriet)
    Frisören ville att jag skulle ha pärlor innan, men skall jag byta till kristaller även i håret då?

Tänkte även ha en tiara, men det kan nog bli lite för mycket även för mig (gillar smycken)

• Ankan80

åhh...nu när allting börjar falla på plats har jag fått lust att börja pyssla med bordsdekorationer o dyl. Innan så ville jag inte ens tänka på det. Tsss...roligt

• Ankan80

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-07 10:12:56 följande:

ankan: hur har du/ni tänkte gjort pysslet?.. hehe jag älskar att pyssla och blev såklart nyfiken.
    Det är främst bordsdekorationen jag tänkte på. Hittade lite på IKEA som kan vara användbart.
  • Ankan80

Usch ja, den där möhippan. Jag har iaf luskat ut att jag kommer få en. Frågan är bara när??!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!