Inlägg från: Ankan80 |Visa alla inlägg
  • Ankan80

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Fröken förväntan:

Mycket stilfullt! Bra tips med kottarna. Passar bra till hösten också.

• Ankan80

Igår eftermiddag träffade vi vår präst!
    Såååååå trevlig säger jag bara och är precis på vår våglängd
    Dvs modern och inte så högtravande.

Så skönt att ha gjort detta.
    Vi gick igenom lite hur vigseln skulle gå till och vilka psalmer vi ville ha, vilka texter som skulle läsas av tärnan och bestma och vilken in-och utgångsmusik vi ville ha.
    Sen pratade vi lite om hur vi träffades och vilka intressen vi hade.

En sak mindre att göra *check*

• Ankan80

WOW! Jättefint! Var har du köpt sakerna? Det är något sådant jag också är ute efter!!
    Enkelt och stilfullt!

Kärlek08 skrev 2008-08-14 12:26:54 följande:
    Så, nu kan jag bocka av provdukning, har gjort klart placeringskort, bokat vigselsamtal, hämtat klänning och bakat tårtbottnar! Har dessutom fått nycklar till lokalen vi ska vara i!Det finns bilder både på provdukning och favouraskar i mitt galleri om ngn är intresserad. Vit ros: Jag faller in i kören, det är klart du kan ha vit klänning och hela köret även om du gifter dig borgerligt. Det enda jag tycker är att din blivande ska ha samma stajl på sig. Alltså inte vit klänning då men matchande outfit liksom
  • Ankan80

Tänker främst på ljushållarna och dekorationsglaset.

• Ankan80

Pefekt!
    Då skall jag ta en tur till IKEA
    Vad heter den där växten föresten? Den håller sig rätt så bra va?

Kärlek08 skrev 2008-08-14 13:06:34 följande:
    IKEA!!! skålarna heter ngt på M och kostar 5 kr/st (jag ska dock ha en ros istället för en halvvissen krysantemum i när det är på riktigt ), ljuskopparna heter Glimma och ligger i 12-pck för de små för typ 15 kr och 6-pack för de stora. dekorationsglaset finns på Village, 29 kr för en relativt stor burk, jag har köpt fyra burkar till 56 personer och då har jag i skålarna och på borden. Ska man bara ha på bordet räcker nog en burk hur långt som helst
  • Ankan80

Aha ...hehe....ja, det är klart man stoppar ju ner dem där

Kärlek08 skrev 2008-08-14 13:28:19 följande:
    hjärtan på tråd. ja den håller sig fin utan vatten i flera dagar men mina slingor kommer få vatten från skålarna...
  • Ankan80

Lite svammel från mig...
    En tanke om när man vet att man hittat rätt klänning.
    Jo, det är när man tittar på hemsidor med klänningar och "bara" tycker de är helt fantasiska, men inte vill köpa den .
    Så känner jag nu med min andra klänning. Himla tur.
    Rätt känsla i magen helt enkelt

• Ankan80

Jag behöver inte heller provduka tack vare karlek08. Hoppas du inte tar illa upp . "lånar" nog din. Det var perfekt för vår dukning och tema.

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-14 15:58:31 följande:

alla här inne verkar ha koll på sitt kärlek08, grym dukning, de kommer bli super!är det bara vi som inte kommer provduka?.. vi är säkra på hur vi vill ha det, så vi tror inget kan gå fel.. tänker vi fel då?.. lr är det alltid bäst att provduka?..stressar upp mig för att jag hela tiden tror att vi glömmer ngt, så det känns som att provdukningen får komma sist isåf
  • Ankan80

Lillsnufflan: Jättefin klänning!!

Kärlek08: Va bra, då lånar jag den .

Ang. brudbukett så kostar den ca 1000 kr, rundbunden med stora röda Grand Prix-rosor, lite pärlor och något grönt gräs som skall läggas över.

Tärnbuketten i liknande stil, ca 500 kr
    2 Crousage 100 kr

Totalt alltså 1600 ungefär.

• Ankan80

Jaha, då var det fredag igen!
    Det betyder en ev. hippa i morgon....Min m2b skall ju iväg...men JAG då?? Det blir antingen i morgon eller nästa helg. Jag vill nog bara få det överstökat nu alltså

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!