Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Vilken kanondag Ankan80. Skönt att du slapp både pinsamheter och strippa.

• lanovia 08

6 sept brudar, idag har vi bara 11 dar kvar!!! tjoho!!

• lanovia 08

Janedoe, gött att de hinner ner! Är de bara innanför dörrarna i tid får säkert handla klart?!

Idag har jag varit och provat klänningen och fått de sista justeringarna gjorda. Så nu hänger den här hemma.

Ringarna har även lämnats in till polering.

Är det bara jag som inte är nervös? Just nu är jag lugn som en filbunke och har varit det de senaste veckorna. Känns konstigt med tanke på hur nervig jag var innan....

• lanovia 08

Det verkar misstänkt. Ialla fall väldigt tyst från henne.

Kärlek08 skrev 2008-08-30 14:29:38 följande:
    undrar om fru w blivit hämtad än??? min blivande hämmtade vid tolv av åtta skrålande män med öl och husbil hoppas han får kul!!!
  • lanovia 08

Snart fru Wennerström, vad kul att du fick din möhippa och på den dag du minst anade, är ju så det skall vara. Nu får du berätta mer om den!!!!

Kärlek08 och Freckles, jobbigt pappersmissöde, men verkar ha löst sig till slut.

Ettplusett, JA nu är det riktigt nära. Jag har fortfarande inte blivit nervös utan gå mer runt med en spänd förväntan. Skall bli såååå roligt!!!

• lanovia 08

Snart fru W, vilken underbar hippa du verkar ha haft!

Fröken Förväntan, vad roligt!!! Hoppas nu verkligen att hon kan komma!! Jag håller tummarna!!!
    Jag skall och se min kompis dotter på torsdag. Allt för att minska riskerna för att jag börjar storgråta i kyrkan. Vilket jag nog skulle göra om jag fick se henne första gången där. Blir så rörd när jag ser mina bästa vänners barn.

Hur gick det förresten med din sambos svensexa? Fick du lurat iväg honom i lördags?

• lanovia 08

Nej vilken otur Ickaflicka. Men jag skulle säga NEJ du måste inte jobba. Är du verkligen så oersättlig på ditt jobb att du inte kan ta ledigt om du har feber? Stanna hemma och bädda ner dig.

• lanovia 08

Oh, såg att det startats en tråd för September 2009. Fick en sådan nostalgikänsla. Tänk när det var vi för ett år sedan som lite trevande började diskutera bröllop...

• lanovia 08

Vi håller också på och dubbelkolla den här veckan. Tror vi ringt alla nu och allt är ok. Bara fotgrafen kvar men honom skall vi ringa på fredag när vi vet mer hur vädret blir.

Nervösskalan är låg, ligger nog också på typ 3-4. Börjar bli less på alla som frågar (de gör det ju av all välmening) men när man har svarat för 50e gången att nej jag är inte nervös, då börjar jag undra om det är något fel på mig.

• lanovia 08

På västkusten ser det ut att regna hela lördagen. Men kan stå ut med det, bara det är ok väder så att vi kan ta bliderna vid havet i alla fall. och sedan kan ju allt hända innan lördag.

Ickaflicka, vad skönt att det verkar hjälpa med alla kurer. Gör också sista dan på jobbet idag, och håller med. Känslan är helt underbar!!! Ännu bättre blev det när jag fick veta att jag fått förlängt (jobbar via Proffice) så jag får vara kvar här hela nästa år också.

Vi skall inte heller ha någon caketopper. Min bror skall dekorera tårtan med snäckor (enligt havstema) så det blir för mycket med ett brudpar på också. Annars hade vi tänkt att ha.

• lanovia 08

Vill också önska alla 6 sept brudar lycka till! vi ses här igen efter helgen då skall det bli spännande att höra allas berättelser. (kommer nog inte ha tillgång till dator innan)

Vi skall snart börja packa och fixa det sista innan vi ger oss av till stugan och familjen. Med andra ord nu har vi inte mycket kvar. Det sista pysslet och sedan gifter vi oss.

Känns så jäkla bra nu. Skall bara ta ett snack med vädergudarna också.

• lanovia 08

Jo det får gärna vara mulet, bara det inte regnar för då blir det svårt att fota ute.

• lanovia 08

Då var jag också gift (och har varit det några dar). Har inte orkat skriva här innan. Är helt slut, imorgon åker vi till Tunisien och jag sitter här med feber. suck!
    Vår dag var HELT fantastisk! Skulle inte vilja ändra på en ända sak. Jo förresten att min bror skulle sluppit ha halsfluss hade varit trevligt. Men han kunde ju vara med ialla fall.

Vi hade superdåligt väder, regnade på morgonen och sedan var det grått och kallt hela dagen. Men helt ärligt, det gjorde ingenting. vi fick varandra, alla våra nära och kära var där och dagen var totalt underbar!

Varken jag eller Peter klarade oss ifrån att gråta. Var båda väldigt rörda i kyrkan. Men verkar inte göra något då gästerna bara pratar om det som något fint som fick dem att gråta ännu mera. Värst var nog pappas kram utanför kyrkan, trodde aldrig han skulle släppa och jag bara grät och grät.

Vi har inte så många bilder ännu. Har inte hunnit träffa fotografen. Men lägger in några i alla fall som gäster tagit.

Lycka till alla kommande brudar! Och jättefina bilder på er andra som lagt ut dem. ni verkar ha haft det super allihopa.

• lanovia 08

Då var vi hemkomna från vår underbara resa.

Stort grattis till alla som hunnit gifta som medans jag varit frånvarande! Skall försöka läsa ikapp här och sätta mig in i hur ni haft det snart någon gång.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!