• xxs

Birka Paradise-idén funkar inte! :(

Fan vad ledsen jag blir, jag trodde jag hade hittat perfekta alternativet för middag och fest för vårat bröllop, på Birka Paradise. Fick ett fint paketpris, men sen kom frågan om ålder upp. Det är 7 st som är under 23, och 6 som är över 23, det ställde till det. "Tyvärr så är det så, vi kan godkänna högst 20% under 23 år vid gruppbokningar."

Skit?

• Svar på tråden Birka Paradise-idén funkar inte! :(
  • xxs

Lite magont fick jag nu asså :o(

Frågade henne hur många fler 23+ det måste vara, så får jag väl plocka upp folk från gatan ;o)

• Waersta

Föresten, gäller samma sak på tisdagar tex? Kanske inte det ni tänkt er ..

• xxs

Tror det gäller alla dagar. Hursomhelst, nu har jag två stycken till 40åringar så det kanske går att få dispans, jag ska skicka Birksa Crusies namnlista med persondata så ska hon fråga befälhavaren. De borde väl kunna göra ett litet undantag för ett bröllop hoppas jag.

• Sebastiána

Känner inte till bakgrunden. Ska ni gifta er på färja? Eller bara ha festen där? Fixar de allt? Jag känner att jag orkar inte med att fixa en massa så jag letar efter något ställe där de gör allt och där gästerna också kan övernatta.

• xxs

Vi gifter oss innan vi går på båten, ungefär. Samma dag iallafall.
    För befälhavaren viger inte.

Ja det är så himla enkelt, hytter, mat, fest under ett och samma tak. Helt perfekt, och så bekvämt. Hoppas, hoppas vi får dispans. Det är ju ändå bröllop det handlar om så de borde väl kunna göra undantag hoppas jag..

• Sebastiána

Det låter som en väldigt bra idé. Konstigt med åldersregeln. Vad gör man om man har barn? Min sambo har två tonåringar. De måste ju få vara med på bröllopet, men de kommer definitivt att vara under 23. Hmmm...

• xxs

Grejen är att jag har åkt båten en gång förut, med mina föräldrar, min dåvarande pojkvän som va 18, min syster som va 40, min bror som va 27. Då va jag 17, och jag min pojkvän kunde köpa drinkar till mig obehindrat... Men då funkade det.

• xxs

Yesyesyes, det funkar!

Vi var dock tvugna att ta bort två gäster men jag känner att det kanske är likabra, då ena (de är syskon) snackar väääldigt mycket skit om oss två, och den andra har jag inte träffat sen jag var kanske 14-15 år.

• PennyJenny
    Sebastiána skrev 2008-08-05 13:00:31 följande:
    Det låter som en väldigt bra idé. Konstigt med åldersregeln. Vad gör man om man har barn? Min sambo har två tonåringar. De måste ju få vara med på bröllopet, men de kommer definitivt att vara under 23. Hmmm...
    Jag tror att ungdomar som åker i föräldrars sällskap är ok även under 23. Det är sällskap utan föräldrar som det finns åldersregler för.
  • grata

Hur mycket får du betala per person för Birka? Vad ingår då? Låter som en jättebra idé att ha allt under samma tak!

• Fenixx

rolig idé! läste i något nummer nyss i en bröllopstidning om några som hade haft vigsel och fest på nån färjabåt. såg glatt och roligt ut.

• xxs

Hmm per person har jag inte räknat ut, men ca 11000 för 12 pers med svit till oss, och vanliga hytter till de andra. Smörgåsbord inkl dryck och frukost också.

Svar på tråden Birka Paradise-idén funkar inte! :(