• SnuttisSessan

Hur länge får man p-piller till rabbaterat pris?

Som frågan lyder.. Hur länge, till vilken ålder?

• Svar på tråden Hur länge får man p-piller till rabbaterat pris?
  • matildaochniklas

Ja, 20 år är det väl som gäller

• SnuttisSessan

Okej jag fyller 20 i September kanske klarar jag mig då :)

• FruHamberg

Nej, här i Östersund så får man det till man är 26.

• SnuttisSessan

Okej, jag hör till Uppsala län.
    Får man gå till vilken ungdomsmottagning man vill?

• AnnaochHenrik

I Norbotten är det inte rabatterat alls har jag för mig, dr får man betala fullt pris direkt... Det skiljer jättemycket mellan olika landsting. Men nu hade du ju redan fått svar på vad som gäller just där du bor

• anunitu
    AnnaochHenrik skrev 2008-08-06 06:56:31 följande:
    I Norbotten är det inte rabatterat alls har jag för mig, dr får man betala fullt pris direkt... Det skiljer jättemycket mellan olika landsting. Men nu hade du ju redan fått svar på vad som gäller just där du bor
    I Norrbotten får man visst rabatterat. Typ halva priset. Kanske inte är relevant men den felaktiga uppgiften fick Norrbotten att verka så kallt och jag var tvungen att försvara mitt hemlän..
    Men SnuttisSessan, att "du kanske klarar dig då", gifter du dig i September och ska föröka bli gravid direkt eller? :)
  • lillP

När jag bodde i Östergötland var det 20år som gällde och här i Sthlm 23år.

• SnuttisSessan

Nej nej, jag ska inte bli gravid. Men någon skrev att man fick rabatt fram till och med 20 år och då menade jag att då kanske jag klarar mig och kan få dem billigare eftersom att jag inte har fyllt 20 än, så menade jag ! :)

• Nancy Drew

Det är olika i olika landsting. Några har 20 år, några 23, någon till och med till 26. Det är bara att kolla upp vad som gäller där du bor.

• LaNovia

Stockholm - 23 år.. var o hämta dem i fredags..är 20 år

• Melis

P-piller får man rabatterat tills man är 25 i de flesta landstingen, och då kvittar det om man får det på ungdomsmottagningen eller hos en barnmorska.

I Helsingborg så kan man bara gå till ungdomsmottagningen tills man är 20 år, men när jag fick recept hos barnmorskan så var det till samma pris som när jag fick dem via ungdomsmottagningen.

• SnuttisSessan

100 kr betalade jag för ett års förbrukning. Helt okej tyckte jag :)

Svar på tråden Hur länge får man p-piller till rabbaterat pris?