• jähnke

Vilken färg skall brudgummen ha??

Sitter här och diskuterar med min amerikanska vän ang vårat bröllop.
    Hon säger att brudgummen skall ha samma färg som tärnorna. Finns det några regler som han skall ha på sig eller inte??

Någon som kan svara mig. Tack

Puss o Kram

• Svar på tråden Vilken färg skall brudgummen ha??
  • sandybee

Jag känner inte till några regler men det ser ju onekligen snyggt ut om brudgummens färger matchar tärnornas så det inte blir allt för många färger.

Min m2b kommer att ha silvrig väst och vinröd plastrong och näsduk som matchar tärnornas vinröda klänningar och min bukett.

• egensinnig

Jag hade vitt, tärnan lila och vit klänning, mannen grå kostym med vit skjorta o lila slips. Blommor i lila,rosa och vitt. Även min makeup gick i lila och rosa.

Känner inte heller till några regler men visst är det snyggt när det finns en genomgående färg tycker jag.

• skruttgumma

Jag håller med föregående inlägg. Vi ska oxå ha en genomgående färg (rosa) på tärnornas kläder, kravatt till männen och buketterna.

• Wingtear
    jähnke skrev 2008-08-06 18:13:47 följande:
    brudgummen skall ha samma färg som tärnorna.
    OJ! min m2b skulle dö! Vi strider för tillfället om han ska ha grått (min åsikt) eller svart (hans åsikt).
    Ska han matcha näbbarna måste han ha rosa =)
  • sokkerstruten

Här i usa så sa en kille på en Tuxedo affär att mannen ska ha en svart tuxedo och vit eller off white skjorta och matcha brudens klänning så om jag har en ivory färjad klänning så ska han ha en ivory färjad väst och slips. Medans bestman har samma färg som tärnorna...

hm...

• tolonta

Min man matchade mig! Han hade alltså Ivoryfärgad väst med litet guldsnirklar, och ivoryfärgad kravatt till sin grå frock coat.

Marskalken matchade tärnans och brudnäbbens klänningsfärger i väst och kravatt.

• Fenixx
    sokkerstruten skrev 2008-09-15 17:56:25 följande:
    Här i usa så sa en kille på en Tuxedo affär att mannen ska ha en svart tuxedo och vit eller off white skjorta och matcha brudens klänning så om jag har en ivory färjad klänning så ska han ha en ivory färjad väst och slips. Medans bestman har samma färg som tärnorna...hm...
    tycker jag låster mest passande så att han matchar bruden och bestmannen mer med tärnorna ja.
  • kdaug2008

Viktigast är ju att bruden och brudgummen passar ihop! Men har ni något färgtema bör ju det kanske komma fram på något sätt i brudgummens outfit, precis som i blommorna och i best mans och tärnornas kläder/assesoarer.

Lycka till

• Soon and very soon
    Fenixx skrev 2008-09-15 17:59:57 följande:
    tycker jag låster mest passande så att han matchar bruden och bestmannen mer med tärnorna ja.
    låter ju klokast, o jag håller med din man svart är ju snyggast!
  • Stardusty

Min m2b kommer inte matcha tärnorna då de har olika färger på klänningarna, däremot kommer både bestman och m2b ha en röd ros som corsage och tärnorna kommer ha röda rosor i sina buketter och jag komnmer ha flera olika färger på rosor i min bukett men självklart mest röda då. Sen har även m2b röd crevette och grå väst och det är de två färgerna vi har i vårt tema

• foaLoKe

Min hade silver och röd på sig. Och en röd ros som corsage. Bildarna finns i mitt galleri.

• harthurs

Min klanning ar ivory och min blivande ska ha frack, pingvin-jacka som jag kallar det Hemma i Sverige nar han provade sa damen stanhart att till frack ar det BARA vitt som galler!
    Har i Canada har vi provat lite mer och ALLA sager att han maste ha ivory skjorta och slips om min klanning ar ivory, annars kommer klanningen att se lortig ut.. inte latt att veta hur man ska gora!
    Marshalkarna kommer ha vastar och slipsar i brudtarnornas farger (morkrott).. eller sa har jag borjat fundera pa om marshalkarna OCH min blivande ska ha ivory-silver... men blommor som mig och tarnorna..?

snurrigt det blev

• intelängekvarnu

Vi köpte Vit kostym till min m2b och grå kostymer till våra två marsalkar. Total kostnad for de 3 kostymerna var 6800 kr ifrån www.suitopia.se
    De kommer bli sååå snygga :)

• Mrs CJ

Min m2b och hans bestman ska ha frack med de klassiska tillbehören, dvs allt annat än frackrocken och byxorna i vitt. Sedan ska de ha en fin vinröd ros i rockslaget. Tror det blir supersnyggt .

• anja1661

jag har vitt eller ivory. m2b har svart kostym, vit skjorta, vinröd slips. bestman kommer se likandan ut som min man och tärnan kommer ha en vinröd klänning.

eller ska inte mannen o bestman ha likadana kläder??

• anja1661

kan min m2b ha en kritstrecksrandig kostym?? kan man ha det på bröllop?? nån som har bild?

• 2time

Min blivande man ska ha vitt på sig. Håller med "Kanada" om att mannen inte bör ha vit skjorta om bruden ska ha ivory, kan nog lätta se smutsigt ut.

• foaLoKe

Min hade silver/röd på sig. Bilderna finns i mitt galleri.

• norpans mamma

Min blivande man kommer att ha "dimmgrön" väst och plastrong, troligtvis svart frock coat. Våra söner kommer ha lika västar och tärnan kommer ha en"dimmgrön" klänning. Bestman kommer ha svart kostym med en grön slips.

Svar på tråden Vilken färg skall brudgummen ha??