Forts. om våra kära underliv
Jag har tidigare skrivit ett inlägg om mitt underliv och insett att jag inte är ensam med att ha problem där nere. Jag vill dock starta en ny tråd för jag vet verkligen inte hur jag ska göra! Vilken behandling ska man gå med på som gyn säger? Har ni gått på "nitar"? Vill höra om allt som kan leda mig rätt!
Kortfattat (eller läs tråden som heter typ ledsen över underlivet):
Får sprickor nästan jämt när jag har sex, trots att jag är våt samt glidmedel, vilket är det jag senast sökt för då jag fått nog!
Har haft svamp många gånger,
har inge eksem eller dyl men känslig hårbotten och hy i övrigt.
Fick kondylom för snart ett år sen, hade vårtor som kliade (sökte för jag trodde det var svamp), de försvann av sig själva efter 6 mån och fick sen tillbaka några små. Sist jag var hos gyn sa hon att de inte fanns synliga vårtor. Men med ättika syndes det att huden var skör och att de fanns under ytan.
kliar ofta där bak också för övrigt.
I nuläget handlar det alltså om att bli av med sprickan. Hennes, gynekologens, idé är att kondylom gör huden ännu skörare och vill behandla med ALDARA kräm vilket jag mest läst har jäkla massa biverkningar och magkänslan säger nej! Orsaken att tidigare läkare inte behadlade kondylomen var att vårtorna satt precis vid ingången där jag sen förut är så känslig. Dessutom är det inget måste om man inte har ont av dem, de försvinner tillslut ändå.
Men min nuvarande gyn tror att om man får bukt med infektionen kommer huden bli starkare där. Jag tror inte det eftersom jag fått sprickor år innan kondylomen och själva vårtorna stör mig inte när jag får dem, kan ju ändå inte göra så jäkla mkt.
I dagarna har det kliat nåt förbannat, även i hela könshåret och överallt där bak men jag har inga vårtor. Undrar om det är svamp igen. Tanken att jag ska börja med aldara men jag skjuter upp det. Har bara varit hos "dåliga" oförstående barnmorskor och gyn, vet inte var jag ska vända mig! Vad gör man?? vad skulle du gjort?